شناسهٔ خبر: 87445 - سرویس مسکن و شهرسازی

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی خبر داد؛

۶۵۰۰ واحد مسکونی خانوارهای دومعلول خرداد ۱۴۰۰ تکمیل و تحویل می‌شود/ افزایش تسهیلات مسکن دومعلولان به ۱۳۵ میلیون تومان

حمید رضا سهرابی مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی با اشاره به اینکه ۶۵۰۰ واحد مسکونی برای خانوارهای دومعلول تکمیل و تحویل متقاضیان می‌شود، افزایش تسهیلات با بهره کم و بلاعوض را برای هر واحد به ۱۳۵میلیون تومان فرصت مناسبی برای مشارکت مردمی در اجرای این طرح برشمرد.

حمیدرضا سهرابی، مدیرکل مسکن روستایی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی در روز ۱۳ آذر مصادف با روز جهانی معلولان، اقدامات آن بنیاد را در تامین مسکن برای خانوارهای شهری و روستایی اعلام کرد.

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی با اشاره به اینکه اجرای طرح ویژه احداث مسکن معلولان برای خانوارهای روستایی در سال ۹۵ آغاز شد، گفت: برای افراد تحت‌پوشش سازمان بهزیستی و کمیته امداد امام خمینی تسهیلات مسکن روستایی هم از سوی بنیاد مسکن و هم از سوی سازمان بهزیستی و کمیته امداد تعلق می‌گیرد که فرصت خوبی است تا خانوارهای دارای دومعلول از این امکان در تامین مسکن خود بهره مند شود.

سهرابی ادامه داد: اجرای طرح خانه‌دار کردن افراد دومعلول در تفاهمی بین بنیاد مسکن انقلاب اسلامی، بنیاد مستضعفان، کمیته امداد و سازمان بهزیستی آغاز شد. بر اساس تفاهم‌نامه مقرر شد تا ۶۵۰۰ واحد روستایی برای خانوارهای دومعلول توسط بنیاد مسکن، احداث شود. از این تعداد تاکنون عملیات اجرایی ۶۱۰۰ واحد شروع شده که ۴۷۰۰ واحد به اتمام رسیده و مورد بهره برداری قرار گرفت. باقیمانده واحدها نیزدر مرحله سفت کاری هستند.

وی تصریح کرد: برنامه بنیاد مسکن این است که تا خرداد ۱۴۰۰ تمامی ۶۵۰۰ واحد مسکونی برای خانوارهای دومعلول احداث و تحویل متقاضیان شود.

به گفته مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی، منابع اجرای این طرح در سال ۹۸، ۱۸ میلیون تومان بلاعوض، سال ۹۷ و ۹۸، ۳۶ میلیون تومان و امروز به ۸۵ میلیون تومان برای هر متقاضی افزایش یافته است. در مجموع هر واحد ۱۳۵ میلیون تومان وام و بلاعوض دریافت خواهد کرد.

سهرابی فرصت پیشرو را فرصتی مناسب برای خانوارهای دومعلول برای استفاده از این تسهیلات برشمرد.

وی همچنین در خصوص تفاهم‌نامه آن بنیاد با سازمان برنامه و بودجه در ۲۱ استان کشور برای کمک به احداث مسکن محرومان؛شامل سرپرستان معلول خانوار و خانوارهای دارای یک معلول، گفت: ۵۰ میلیون تومان تسهیلات کم بهره به اضافه ۳۰ میلیون تومان بلاعوض بنیاد مسکن و ۱۰ تا ۱۵ میلیون تومان از سوی بهزیستی فرصت مناسبی است تا این خانوارها صاحب مسکن شوند.

سهرابی ادامه داد: احداث مسکن محرومان شمال ۷۵ هزار خانوار روستایی و ۱۶ هزار خانوار شهری بوده است که از خانوارهای روستایی ۲۵۰۰ واحد به بهره برداری رسیده است.

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی یادآور شد: انجمن خیرین مسکن ساز احداث ۷۰۰۰ مسکن دومعلولان را برای خانوارهای شهری در برنامه دارند که از این تعداد ۳۵۰۰ واحد به اتمام رسیده است و بنیاد مسکن نیز ۶۵۰۰ واحد را در برنامه دارد که مقرر است تاخرداد ۱۴۰۰ تکمیل و تحویل متقاضیان شود.