شناسهٔ خبر: 87472 - سرویس استان‌ها

طی هشت ماهه سالجاری صورت پذیرفت:

افزایش ۴۵ درصدی تناژ شناسایی شده در جاده های مازندران

مازندران در راستای طرح تشدید برخورد با متخلفین با اضافه تناژ بالا طی هشت ماهه سالجاری در مقایسه با سال قبل میزان بار حمل شده تخلفات شناسایی شده اضافه تناژ با افزایش ۴۵ درصدی همراه بوده است.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی (مازندران) علی نصیری معاون حمل و نقل  این اداره کل  با بیان این خبر گفت: با توجه به اهمیت نقش بار حمل شده بیش از ظرفیت مجاز وسیله نقلیه در کاهش ایمنی تردد، طرح شناسایی برخورد با متخلفین اضافه تناژ با رویکرد شناسایی و برخورد با موارد تخلف تناژ بالا که آسیب بیشتری بر بستر و ابنیه فنی راه وارد می کند ، از ابتدای سالجاری  با جدیت بیشتری در دستور کار قرار گرفت .

وی ادامه داد:طرح مذکور در قالب گشت های مشترک به اتفاق پلیس راه استان و انجمن های صنفی شرکت های حمل و نقل کالا  در کلیه محورها به خصوص در مبادی بارگیری (معادن) انجام شد.

معاون حمل و نقل اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای مازندران اظهار داشت : طبق  بررسی های به عمل آمده در بازه زمانی  هشت ماهه سالجاری ، مقدار  ۵۴۴۶ تن بار بیش از ظرفیت مجاز توسط وسایل نقلیه حمل شده مورد شناسایی و اعمال قانون قرار گرفته که در مقایسه با مدت مشابه با سال گذشته ۴۵ درصد افزایش داشته است .

نصیری خاطر نشان کرد:متاسفانه با توجه به سهم بسیار زیاد این دسته از وسایل نقلیه  این اداره کل  به منظورتشدید برخورد با متخلفین در محورهای پرتخلف از جمله هراز و سوادکوه ، ضمن نظارت و کنترل توسط باسکولهای ثابت و سیار در مبادی بارگیری ،  اقدامات پیشگیرانه ای نیز به جهت جلوگیری از تکرار تخلف و خسارت به سرمایه ملی با همکاری پلیس راه از جمله توقف وسیله نقلیه در پارکینگ ، لغو کارت هوشمند راننده و ناوگان و.... در دست اجرا دارد.