شناسهٔ خبر: 87556 - سرویس ریلی

رئیس اتاق مشترک بازرگانی ایران و افغانستان عنوان کرد

پیش‌بینی صادرات ۲/۷میلیارد دلاری به افغانستان در سال۹۹/ امکان صادرات ریلی کالاها علاوه بر سوخت در آینده نزدیک

ورود وزیر راه و شهرسازی به خاک افغانستان و آغاز ریل‌گذاری ادامه خط‌آهن خواف - هرات رئیس اتاق مشترک بازرگانی ایران و افغانستان با پیش‌بینی صادرات ۲.۷میلیارد دلاری به افغانستان تا پایان سال گفت: آینده تجارت دو کشور روشن است و تلاش می‌کنیم صادرات امسال نسبت به سال گذشته بیشتر شود.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از اقتصاد آنلاین، حسین سلیمی، رئیس اتاق مشترک بازرگانی ایران و افغانستان درباره وضعیت تجارت ایران و افغانستان توضیح داد: شرایط کرونایی و محدودیت‌های ناشی از آن مشکلات بسیاری برای تجارت خارجی کشور‌ها به وجود آورد اما با این حال وضعیت تجارت ایران و افغانستان نسبت به مدت مشابه سال گذشته تغییر چندانی نکرده است.

او درباره روند صادرات به افغانستان توضیح داد: با افتتاح خط ریلی بین ایران و افغانستان، صادرات به این کشور تسهیل شده و درحال حاضر امکان حمل سوخت به این کشور از طریق خطوط ریلی وجود دارد.

به گفته سلیمی، این اقدام هزینه تجار را نسبت به نسبت صادرات با کامیون کمتر کرده که می‌تواند نتایج مثبتی به همراه داشته باشد، ضمن اینکه با شرایط پیش آمده امکان صادرات سایر کالا‌ها به افغانستان از طریق خطوط ریلی، به جز سوخت امکان‌پذیر خواهد بود.

وی درباره آینده صادرات به این کشور تصریح کرد: آینده تجارت دو کشور روشن است و ما تمام تلاش خود را می‌کنیم که این روابط توسعه یابد، بر این اساس پیش‌بینی شده که حجم صادرات به افغانستان تا پایان سال۹۹ به  حدود ۲میلیارد و ۷۰۰میلیون دلار برسد که نسبت به صادرات ۲.۳میلیارد دلاری سال گذشته با اندکی رشد همراه خواهد بود.