شناسهٔ خبر: 87698 - سرویس بنادر و دریانوردی

مدیر عامل شرکت کشتیرانی ایران مطرح کرد:

عزم جزم کشور برای تسریع و تسهیل تردد کشتی ها در مسیر بندر چابهار/ راه آهن و جاده؛ ضرورت انکارناپذیر پیشرفت منطقه 

بازدید محمدرضا مدرس خیابانی گفت: با توجه به تکلیفی که از ناحیه مقام معظم رهبری به کشور ابلاغ شده، اقدام های لازم به منظور تسریع و تسهیل تردد خطوط کشتی رانی در مسیر بندر چابهار در دست انجام است و به منظور کاهش هزینه های صاحبان کالا اقدام های لازم انجام می شود.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، محمدرضا مدرس خیابانی؛ مدیر عامل شرکت کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران در جلسه تشریح قابلیت ها و پتانسیل های بندر چابهار گفت: عزممان جزم است تا بتوانیم به توسعه بندر چابهار و منطقه کمک کنیم، ماموریت داریم تا بتوانیم در نقاطی که باعث شده کار برای رونق منطقه و حضور کشتیرانی به کندی پیش برود، مشکلات مرتفع و همراهی مان را بیشتر کنیم. 

وی با تاکید بر پیگیری های جدی این شرکت به منظور رونق منطقه، افزود: این حضورها باعث می شود، بروکراسی ها به حداقل برسد و نقاطی که باعث شده کار گره بخورد، رفع شود که با توجه به تخفیفاتی که در بندر چابهار برای صاحبان کالا و خطوط کشتی رانی ارائه می شود، برای رونق تردد کشتی ها برنامه مناسبی طراحی می شود.

این مقام مسئول اضافه کرد: هدف این است که هزینه حمل کالا  در این بندر کاهش و درآمدها افزایش یابد، با توجه به این مهم به منظور تسریع و تسهیل تردد کشتی ها در مسیر بندر چابهار همه بروکراسی ها حل و فصل می شود تا هم رضایت مشتری افزایش یابد و هم بازار پسکرانه گسترش پیدا کند.

وی با بیان این که باید درآمد منطقه را به سمت ایران جذب کنیم تا بهره مندی کشور از این سهم لجستیک حاصل شود، ابراز امیداوری کرد: بتوانیم مسیر جنوب – شمال و شرق – غرب را با کریدوری که ترسیم شده، در برنامه زمان بندی منطقه ای رونق دهیم و این نگاه راهبردی را عملیاتی کنیم که البته ایجاد و توسعه زیرساخت هایی نظیر راه آهن و جاده ضرورتی انکارناپذیر و موثر در پیشرفت منطقه است.

بندری بدون محدودیت با تخفیف های ویژه


بهروز آقایی، مدیرکل بنادر و دریانوردی سیستان و بلوچستان نیز با اشاره به تجهیزات مدرن و زیرساخت های بی نظیر بندر چابهار گفت: با توجه به اقدام های توسعه ای انجام شده در بخش زیرساخت ها و تجهیزات بندر چابهار، هیچ محدودیتی برای پذیرش هر نوع کشتی و کالا در این بندر استراتژیک وجود ندارد.

وی ادامه داد: همچنین تخفیفاتی ویژه برای صاحبان کالا و خطوط کشتی رانی به عنوان مشوق در بندر چابهار در نظر گرفته ایم که رغبت پیش از پیش آن ها را برای استفاده از ظرفیت های این بندر بزرگ اقیانوسی به همراه داشته است.