شناسهٔ خبر: 87700 - سرویس هواشناسی

کارشناس سازمان هواشناسی خبر داد

از فردا جوی آرام در کشور/ افزایش غلظت آلاینده‌های جوی در شهرهای پرجمعیت و صنعتی/ بارش برف در غرب کشور با ورود سامانه جدید بارشی از سه شنبه

رفیعی کارشناس سازمان هواشناسی از پایداری نسبی هوا در بیشتر مناطق کشور تا روز دوشنبه خبر داد و اظهار کرد که به دلیل این پایداری، بر میزان غلظت آلاینده‌های جوی در مناطق پرجمعیت و شهرهای صنعتی افزوده می‌شود.

کبری رفیعی، کارشناس سازمان هواشناسی در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به تشریح وضعیت آب‌وهوای کشور پرداخت و اظهار کرد: از امروز تا دوشنبه با توجه به پایداری نسبی هوا در بیشتر مناطق کشور، انتظار داریم تا بر میزان غلظت آلاینده‌های جوی در مناطق پرجمعیت و شهرهای صنعتی به ویژه تهران، کرج، یزد، اراک و اصفهان افزوده شود.

وی افزود: امروز در استان‌های خراسان رضوی و مناطقی از خراسان شمالی، بارش‌ها به شکل برف رخ خواهند داد و مه آلودگی را در این مناطق خواهیم داشت. همچنین در استان گیلان نیز شاهد بارش به صورت پراکنده خواهیم بود.

رفیعی گفت: از فردا جوی آرام را در کشور انتظار داریم و روز دوشنبه هم در بخش‌هایی از استان‌های آذربایجان شرقی و غربی بارش برف رخ خواهد داد و در سه شنبه نیز با ورود سامانه بارشی از غرب، بارش‌ها شروع خواهند شد و این بارش‌ها به شکل برف هستند و در غرب و شمال غرب کشور این بارش‌ها را انتظار داریم.

کارشناس سازمان هواشناسی عنوان کرد: روز چهارشنبه، بارش‌ها نیمه غربی کشور را در بر می‌گیرند که در جنوب و جنوب غرب کشور به شکل رگبار پراکنده تگرگ که گاهی همراه با وزش باد شدید هستند، موقتی خواهند بود.

وی با بیان اینکه از نظر دمایی از امروز تا دوشنبه همچنان هوای سرد در شمال شرق کشور ماندگار است، افزود: در سایر مناطق کشور نیز روند کند افزایش دما را انتظار داریم.

به گفته رفیعی از سه شنبه دما در شمال شرق کشور افزایش خواهد یافت.

این کارشناس سازمان هواشناسی اظهار کرد: امروز غرب دریای خزر و روز دوشنبه، دریای عمان و تنگه هرمز و شرق خلیج فارس مواج و متلاطم خواهند بود.

رفیعی درباره وضعیت آب‌وهوای تهران گفت: امروز آسمان تهران صاف تا کمی ابری است و غبار محلی را خواهد داشت. حداکثر دمای امروز تهران ۹ درجه بالای صفر و کمترین دما یک درجه زیر صفر ثبت شده است. فردا حداقل دما به صفر درجه خواهد رسید.