شناسهٔ خبر: 87705 - سرویس استان‌ها

در چهارمین مرحله طرح مازندران پاک عنوان کرد

پاكسازي و زيباسازي حريم راه ها،جاده های استان را متحول می کند

مازندران مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده ای مازندران از آمادگی کامل راهداران برای ایمن‌سازی محورهای استان در چهارمین مرحله طرح مازندران پاک خبر داد و اظهار داشت: بهسازی، پاکسازی و زیبا سازی حریم راهها نیازمند یک تلاش همگانی می باشد، چرا که دقت در زمینه زیبا سازی حریم راهها، جاده های استان را متحول می کند.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی (مازندران)،  عباسعلی نجفی عنوان کرد :

پاكسازي و زيباسازي حريم راه هاي ارتباطي استان ضروری است و با جديت و تلاشي مضاعف در حال اجراست چرا که نقش بسيار مهمي درامنیت جاده ها و كاهش تصادفات و سوانح رانندگي ايفاء می کند.

وی در ادامه گفت : با توجه به رعایت کاربران جاده ای در خصوص پرهیز از سفرهای غیرضروری در راستای جلوگیری از شیوع بیماری کرونا و کاهش تردد در جاده های پر نقش و نگار مازندران ، فضای کاری بهتری برای راهداران پر تلاش در جهت اجرای این طرح فراهم شده است.

مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان ساماندهي فضاي سبز و حفظ حريم را در سطح محورها از ضروريات اجرايي در مازندران نام برد و تصريح كرد: ما بايد با تمام توان و با استفاده از تجارب متخصصين در اين امر بكوشيم تا جاده هايي ايمن و زيبا را براي هموطنان و مردم ولايتمدار استان ايجاد کنیم.

نجفی خاطر نشان ساخت : راهداران پر تلاش اين اداره كل بر اساس ماده ۷ آيين نامه حريم راهها مبني بر ريختن زباله ، نخاله ، مصالح ساختماني روغن موتور و نظاير آن و يا نصب و استقرار تابلو يا هر شي ديگر در راه ها و حريم قانوني آنها در داخل و خارج محدوده ي قانوني شهر ها و همچنين هرگونه عمليات كه موجب اخلال در امر تردد وسايل نقليه مي شود و نيز ايجاد راه دسترسي ممنوع مي باشد ، اقدام به جمع آوري موارد ذكر شده و انجام وظايف قانوني خود می‌کنند.

وی گفت: زيباسازي و پاكسازي حريم راه ها نياز به يك فرهنگ سازي وسيع در سطح جامعه داشته و همه آحاد مردم بايد نسبت به اين مهم خود را مسئول بدانند.

 نجفی در ادامه فرهنگ سازي عمومي براي پاكسازي و زيباسازي حريم راه ها را براي ايجاد بستر مناسب در محورهاي استان بسيار مثمرثمر دانست و ياد آور شد : مازندران با توجه به شرايط جغرافيايي خود همه ساله پذيراي هزاران گردشگر و مسافر بوده ، از اين رو نبايد در چنين استاني شاهد بي نظمي و اختلال در سطح محورها و حاشيه راه هاي آن باشيم.