شناسهٔ خبر: 87732 - سرویس استان‌ها

عملیات گسترده لکه گیری اسفالت در آزادراه و جاده قدیم قم – تهران

خبر سرپرست راهداری آزادراه و جاده قدیم قم – تهران اعلام کرد : درقالب اقدامات تمهیدی ، تعمیری قبل و بعد بارش ، افزون بر ۲۰ تن اسفالت گرم وسرد مصروف لکه گیری آزادراه و جاده قدیم قم – تهران شد .

به گزارش پایگاه خبری وزرات راه وشهرسازی ( استان قم) درراستای افزایش ضریب ایمنی و تسهیل ترافیک ، خصوصا درفصول بارشی سال ، طرح لکه گیری گسترده اسفالت در سطح آزادراه و جاده قدیم قم – تهران اجرا شد .
سرپرست راهداری آزادراه و جاده قدیم قم –تهران درپی اعلام خبر فوق اظهارداشت : این طرح درقالب اقدامات تمهیدی – تعمیری قبل و بعد ریزش نزولات جوی که ضرورت بهسازی و لکه گیری سطوح اسفالتی رادوچندان میگرداند به مرحله اجرا در آمد .
سید مهدی موسوی تصریح کرد : جهت اجرای طرح لکه گیری آسفالت دردومحور شریانی استان که درزمره راههای ترانزیتی کشور می باشند ، افزون بر ۲۰ تن اسفالت ( گرم وسرد ) تهیه و توسط عوامل اجرایی این اداره توزیع گردید .
وی درادامه به ضرورت عملیات لکه گیری آسفالت درایام پس از بارش اشاره و توضیح داد : با عنایت به انقباضات آسفالتی و همچنین اجرای عملیات برفروبی و نمکپاشی که موجب تخریب و ایجاد چاله در سطوح جاده ای  میگردد ، لکه گیری در کوتاهترین زمان ممکن میتواند ضمن جلوگیری  ازگستره  تخریب ، تسهیل ترافیک را درپی  و از حوادث مترتب برآن بکاهد .
موسوی با یاد اوری این مهم که طرح مذکور به صورت امانی اجرا شده عنوان کرد : بحمدا... عقبه ای از دهها سال تجربه و همچنین بهره مندی از  تجهیزات و ماشین آلات به روز ، این امکان را فراهم آورده که بخش مهمی از فعالیتها به طور امانی و با استفاده از توان فنی پرسنل و تجهیزات دراختیار اجرایی شود .
مسئول راهداری ازادراه و جاده قدیم قم – تهران راه اندازی ایستگاه تولید اسفالت سرد در محل راهدارخانه مرکزی را درزمره اقدامات امانی اداره متبوع دانست و افزود : دراین ایستگاه با استفاده از قیر mc  و مصالح ۰۶   (که مناسب لکه گیری های اسفالتی با عمق و عرض متوسط است ) نسبت به تهیه اسفالت سرد به هرمیزان که نیاز باشد اقدام می شود .
موسوی از مزایای مهم طرح تهیه اسفالت سرد به قابلیت تسریع دردسترسی ، صرفه جویی درهزینه ، حمل ونقل و پا شش آسان اشاره و خاطر نشان ساخت : مصالح این نوع آسفالت که درراهدارخانه مرکزی تهیه میشود تراشه های اسفالتی می باشد که درچرخه بازیافت مورد استفاده قرار می گیرد .
وی ادامه داد : چسبندگی بیشتر به دلیل قیر موجود در تراشه ها ، کاهش استفاده از قیر ،  آستانه مقاومت بالا در انقباضات دمایی و ...از ویژگی های استفاده از تراشه های اسفالتی جهت تهیه آسفالت سرد می باشد .
سید مهدی موسوی در خاتمه متذکر گردید : از تمامی رانندگان محترم درخواست میگردد ضمن رعایت کامل جوانب ایمنی ، همکاری لازم با مجریان طرحهای عمران جاده ای را داشته باشند .