شناسهٔ خبر: 87768 - سرویس وزارتی

معاون وزیر راه و شهرسازی:

ایجاد مرکز اسناد فعالیت‌های وزارت راه و شهرسازی در دوران دفاع مقدس/هفته دفاع مقدس ۱۴۰۰ باشکوه برگزار می‌شود

نشست شورای فرهنگی با موضوع مستند سازی فعالیت وزارت راه در دوران دفاع مقدس معاون توسعه و مدیریت منابع انسانی وزارت راه و شهرسازی بر برگزاری باشکوه هفته دفاع مقدس ۱۴۰۰ تاکید کرد و گفت: ایجاد کتابخانه و مرکز اسناد فعالیت‌های وزارت راه و شهرسازی در دوران هشت سال جنگ، به عنوان یکی از فعالیت های کلان وزارت راه و شهرسازی در دستور کار قرار گرفت.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، نشست شورای فرهنگی با موضوع مستندسازی فعالیت‌های وزارت راه و شهرسازی در دوران هشت سال دفاع مقدس با حضور نعمت‌الله ترکی معاون توسعه و مدیریت منابع انسانی وزارت راه و شهرسازی، سیدقاسم بی‌نیاز رئیس مرکز ارتباطات و اطلاع‌‌رسانی وزارت راه وشهرسازی، جواد نیسی مشاور معاون وزیر و دبیر شورای فرهنگی و بخشی از فعالان حوزه دفاع مقدس در ساختمان دادمان وزارت راه و شهرسازی برگزار شد.  

معاون وزیر راه و شهرسازی در این نشست با تاکید بر اهمیت دوران دفاع مقدس و ضرورت مستندسازی فعالیت‌های وزارت راه و شهرسازی در دوران هشت سال دفاع مقدس، گفت: ضرورت دارد تا تمامی فعالیت‌های وزارت راه و شهرسازی در تمامی زمینه ها در مستندسازی که این درباره انجام می‌شود، آورده شود.

ترکی با ارایه نمونه‌هایی از جمله حضور ۳۰۰۰ نفر از کارکنان وزارت راه و ترابری در خط مقدم جبهه، استفاده از ماشین‌آلات وزارت راه و ترابری سابق به تعداد بیش از ۱۰ هزار دستگاه و ماشین‌آلات در طول جنگ برای خدمات‌رسانی و یا باز کردن راه‌ها، انجام فعالیت‌های عمرانی از جمله ساخت آزادراه و بزرگراه و یا ساخت بیمارستان‌های صحرایی برای مناطق مسکونی، بر مستندسازی تمامی فعالیت‌ها با جزئیات، تاکید کرد.

وی همچنین یادآور شد: در طول دوران هشت سال دفاع مقدس حدود ۱۰ میلیون تن بار از طریق راه‌آهن جابه‌جا شد که این بارها شامل کالاها و ادوات جنگی بودند. در عین‌حال، راه‌آهن جمهوری اسلامی ایران در دوران هشت سال دفاع مقدس حدود ۲۵۳ نفر شهید و بیش از ۱۲۰۰ نفر رزمنده به جبهه‌ها اعزام کرد که ضرورت دارد همه این موارد مستندسازی شده و در آمار آورده شود.

معاون وزیر راه و شهرسازی با اشاره به اینکه در محدوده مناطق جنگی حدود چهار قرارگاه مهم؛ قرارگاه کربلا در استان خوزستان، قرارگاه نجف در کرمانشاه، قرارگاه قدس در کردستان و قرارگاه توحید در سیستان و بلوچستان توسط وزارت راه و شهرسازی ایجاد شد، تصریح کرد: مرکز اسناد جامع و کامل فعالیت‌های وزارت راه و شهرسازی در دوران دفاع مقدس در وزارت راه و شهرسازی ایجاد شود.

وی تاسیس کتابخانه جامع و کامل در وزارت راه و شهرسازی را از ضرورت‌ها برشمرد و افزود: در دو ماه آینده شرح وظایف با برنامه زمانبندی ابلاغ شود تا کار موثر و مناسبی برای هفته دفاع مقدس سال آینده تدارک دیده شده و به اجرا درآید.