شناسهٔ خبر: 87794 - سرویس استان‌ها

خسارت افزون بر ۴۰ میلیارد ریالی سرقت تجهیزات ایمنی در جاده های سیستان و بلوچستان

س و ب - مدیر کل (2).JPG مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان سیستان و بلوچستان گفت: سرقت و تخریب انواع تجهیزات و علائم ایمنی در محورهای مواصلاتی تحت پوشش این اداره کل در هشت ماهه سال جاری خسارت افزون بر ۴۰ میلیارد ریالی به همراه داشت.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی(سیستان و بلوچستان)، ایوب کرد در نشست خبری با اصحاب رسانه با تبریک هفته حمل و نقل، رانندگان و راهداری سرقت علائم و تابلوهای هشدار دهنده را یکی از معضلات این استان برشمرد و افزود: صفحه مسیر نما با ۲۳ هزار و ۸۹۰ مورد، تابلو اخطاری و انتظامی با ۱۳ هزار و ۸۱۷ مورد و صفحه جان پناه پل با ۱۰ هزار و ۲۲۷ مورد و صفحه گاردریل هزار و ۴۴۰ بیشترین علائم سرقت شده این مدت را در محدوده تحت پوشش این اداره کل تشکیل می دهند.

وی افزود: این اداره‌کل به منظور افزایش ایمنی محورهای مواصلاتی تحت پوشش با وجود مشکلات اعتباری بر حسب وظیفه عملکردی سریعا نسبت به جایگزینی علائم و تابلوهای سرقت رفته اقدام می نماید.

مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان سیستان و بلوچستان گفت با قدردانی از دستگاه قضایی در برخورد با متخلفان گفت: تاکنون اقدامات ارزشمندی در شناسایی و دستگیری سارقان تابلوها و علائم توسط مراجع قضایی انجام شده است که جای قدردانی دارد.

وی با تاکید بر فرهنگ سازی گفت: ضروری است رسانه ها و سایر اقشار تاثیر گذار، این اداره کل را در تحقق اهداف پیش بینی شده در زمینه فرهنگ سازی یاری نمایند تا شاهد جلوگیری از بروز این عمل مجرمانه در استان باشیم.

کرد خاطر نشان کرد: از مردم عزیز تقاضا می شود در صورت مشاهده سرقت و یا خرید و فروش علائم جاده ای، مراتب را فوراً به پلیس ۱۱۰ اطلاع دهند یا از طریق تماس با تلفن ۱۴۱  جهت رسیدگی فوری گزارش دهند.

مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان سیستان و بلوچستان از روکش آسفالت محورهای مواصلاتی استان خبر داد و گفت: طرح ملی بهسازی و ارتقای کیفی روکش آسفالت راه‌های ارتباطی با هدف فراهم‌ آوردن بستر سفر ایمن و روان برای کاربران جاده‌ای از ابتدای سال جاری تاکنون در سطح افزون بر ۷۵۰ کیلومتر از محورهای مواصلاتی محدوده تحت پوشش این اداره کل اجرایی شد به طوری که این اداره کل توانست رتبه نخست برتر کشوری را از آن خود کند.

کرد با بیان اینکه مطلوب‌ترین شرایط برای حمل و نقل جاده‌ای داشتن رویه آسفالت با کیفیت و مناسب همراه با نصب علائم ایمنی لازم است، اظهارداشت: ایجاد شرایط مناسب برای سفر ایمن و کاهش هزینه‌های استهلاک وسایل نقلیه از جمله مهمترین اهداف اجرای این طرح ملی است که همچنان با قوت در این استان تداوم خواهد داشت.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان سیستان و بلوچستان گفت: این اداره کل به منظور کاهش هزینه ها و استفاده بهینه از اعتبارات، و همچنین تحقق اهداف اقتصاد مقاومتی نسبت به راه اندازی اکیپ امانی خط کشی اقدام کرد که این امر صرفه جویی حدود ۲۰ میلیارد ریالی در مصرف اعتبارات مربوطه را در سال جاری به همراه داشته است.
وی با بیان اینکه خط کشی راه ها از مقرون به صرفه ترین نوع علائم ایمنی به شمار می رود، اظهار داشت: درهشت ماهه سال جاری عملیات خط کشی توسط نیروهای راهداری این اداره کل در۷۶۸ کیلومتر از محورهای مواصلاتی تحت پوشش انجام شده است که در صورت اجرا توسط پیمانکار هزینه قابل توجهی را به این اداره کل تحمیل می کند.

کرد افزود: با توجه به اینکه بیشترین سوانح رانندگی سیستان و بلوچستان در ۳۰ کیلومتر مبادی ورودی و خروجی شهرها رخ می دهد احداث بزرگراه در این محدوده ذر اولویت قرار دارد.

گفتنی است شهرستان های زابل، زهک، هامون، هیرمند، نیمروز، زاهدان، خاش، میرجاوه، تفتان، سراوان، سیب و سوران و مهرستان تحت پوشش اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان سیستان و بلوچستان قرار دارند.