شناسهٔ خبر: 87805 - سرویس استان‌ها

معاون حمل ونقل اداره کل راهداری و حمل ونقل جاده ای استان اصفهان خبر داد

توزیع ۲۸۰ هزار حلقه لاستیک بین رانندگان/۱۰۰ هزار نفر از رانندگان و خانواده هایشان تحت پوشش بیمه تکمیلی قرار گرفتند

نشست خبری مهندس خضری اصفهان.jpg معاون حمل و نقل اداره کل راهداری و حمل ونقل جاده‌ای استان اصفهان گفت: استان اصفهان به دلیل شرایط خاص جغرافیایی و صنعتی خود با جابجایی ۵۳ میلیون تن کالا در سال، رتبه نخست کشور در زمینه حمل بار و رتبه سوم حمل ونقل مسافر در کشور را به خود اختصاص داده است.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی( اصفهان)، علیرضا جعفری در نشست خبری بزرگداشت هفته حمل ونقل، رانندگان و راهداری که به صورت ویدئو کنفرانس برگزارشد، اظهار کرد: شیوع کرونا باعث کاهش ۵۳ درصدی حمل ونقل مسافر در استان اصفهان شده است.

وی ضمن تشکر از رانندگان به پاس همت و همراهی آنان در جابه جایی کالا و مسافر  به اقصی نقاط کشور گفت: خوشبختانه با تدابیر و هماهنگیهای انجام شده چرخه حمل و نقل کالا بدون هیچ وقفه در حال فعالیت بوده و رشد ۳ درصدی در این زمینه ثبت شده است.

معاون حمل و نقل اداره کل راهداری و حمل ونقل جاده ای استان اصفهان همچنین درباره وضعیت توزیع لاستیک  در استان اصفهان نیز گفت: ا نوسانات و افزایش نرخ دلار و  تورم از سال ۹۷ باعث بروز مشکلاتی برای رانندگان در حوزه تایمن لاستیک شد،، به همین منظور اداره راهداری و حمل ونقل جاده ای برای کمک به سازمان صمت، صرفا توزیع لاستیک را برعهده گرفت و تاکنون ۲۸۰ هزار حلقه لاستیک یارانهای براساس میزان پیمایش، کارکرد ناوگان حمل و نقل و ... در بین رانندگان توزیع شده است.

جعفری ادامه داد: به دنبال ایجاد مشکل در تامین روغن رانندگان، توزیع این محصول  نیز برای رانندگان در پایانهها انجام میشود و در این خصوص مشکلی وجود ندارد.

وی همچنین با اشاره به مشکلات بیمه رانندگان و دغدغه این عزیزان در این زمینه اظهار کرد: برای حل این مشکل، با پیگیری سازمان راهداری،  کانون انجمن های شرکت های حمل ونقل کشور قرارداد متمرکزی  با یکی از شرکت های بیمه گر امضا کردند که در نتیجه آن رانندگان به همراه همسر و دو فرزند خود  تحت پوشش بیمه تکمیلی قرارگرفتند.

جعفری گفت: در حال حاضر ۱۰۰ هزار نفر از رانندگان و خانواده های آنها در استان اصفهان و ۹۰۰ هزار نفر در کشور تحت پوشش بیمه قرار گرفته اند.