شناسهٔ خبر: 8781 - سرویس استان‌ها

بهره‌برداری از میدان ورودی شهر آوج در قزوین/ شورایعالی شهرسازی و معماری ایران طرح جامع تفصیلی شهر دانسفهان را تصویب کرد

میدان آوج رئیس اداره راه و شهرسازی آوج از بهره‌برداری میدان ورودی این شهرستان با هدف کاهش سرعت خودروهای ورودی و جلوگیری از بروز حوادث خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط عمومی اداره کل راه و شهرسازی استان قزوین، اسماعیل جعفری ضمن اعلام این خبر اظهار کرد: با درخواست اهالی محترم آوج، شورای شهر و دستور شورای تأمین استان، برای کاهش سرعت خودروهای ورودی به شهر آوج و جلوگیری از بروز حوادث ناشی از نقص فنی این خودروها، میدان ورودی به شهر آوج احداث و به بهره‌برداری رسید.

وی افزود: اداره کل راه و شهرسازی استان قزوین برای ایمن‌سازی این مسیر در سال‌های گذشته اقداماتی از قبیل ایجاد شیارهای عرضی، نصب تابلوهای بیشتر برای آگاهی رانندگان، نصب چراغ‌های چشمک زن و شبه پلیسی، احداث سکو برای استقرار پلیس راه و احداث دو مسیر خروج اضطراری انجام داده است.

رئیس اداره راه و شهرسازی شهرستان آوج در این‌باره اضافه کرد: میدان وروردی شهر آوج با اصلاح شیب شیروانی، تخلیه ۶۰ عدد نیوجرسی و جابجایی تأسیسات جاده‌ای و روشنایی در این محور احداث شده است.

تصویب طرح جامع شهر دانسفهان

حمیدرضا نجفی رئیس اداره طرح‌های کالبدی اداره کل راه و شهرسازی قزوین در خبری دیگر از تصویب طرح جامع تفصیلی شهر دانسفهان در شورای عالی شهرسازی و معماری ایران خبر داد و گفت: طرح جامع تفصیلی شهر دانسفهان که توسط مهندسین مشاور بعد تکنیک تهیه شد، در کارگروه امور زیربنایی مسکن مورد بررسی و تصویب قرار گرفت و شورای برنامه‌ریزی و توسعه استان آن را تایید کرده است.

وی افزود: کمیته فنی شورایعالی شهرسازی و معماری ایران طرح را مورد بررسی و تصویب قرار داده و همراه لزوم انجام برخی اصلاحات به استان ارسال کرده است.

نجفی با اشاره به رفع نواقص و انجام اصلاحات این طرح گفت: طرح جامع تفصیلی شهر دانسفهان پس از این اصلاحات در جلسه شورایعالی شهرسازی و معماری ایران بررسی و مورد تصویب قرار گرفته و به استان اعلام کرده است.

در همین راستا فاطمه اسماعیلی کارشناس اداره طرح‌های کالبدی اداره کل راه و شهرسازی استان قزوین بیان کرد: این طرح جامع با اعتبارات استانی در سال ۹۰ منعقد شد و در طرح پیشنهادی سعی شده سطح و سطوح سرانه‌ها متناسب با جمعیت افق طرح ارایه شود.

اسماعیلی با اشاره به اینکه مطابق مصوبه حریم شهر حداکثر تا پنج برابر محدوده مصوب شهر تعیین شده است افزود: طرح جامع شهر دانسفهان با در نظر گرفتن حوزه نفوذ و با اولویت تامین کاربری‌های عمومی و با محدوده‌ای به وسعت ۳۱۳ هکتار بر اساس جمعیت پیش بینی شده معادل ۱۳۰۷۰ نفر تهیه شده است./