شناسهٔ خبر: 87872 - سرویس استان‌ها

مدیرکل راه و شهرسازی استان تهران خبر داد:

معرفی نظام GIB به شهر تهران

خلیل محبت خواه مدیر کل راه و شهرسازی استان تهران از معرفی سیستم نوین و مقرون به صرفه GIB به صنعت ساختمان در شهر تهران خبر داد.

خلیل محبت خواه مدیر کل راه و شهرسازی استان تهران در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی گفت : سازه به عنوان یکی از مهمترین قسمت‌های هر بنا است و احتیاج به تحقیق و بررسی دقیق وکاربردی از لحاظ طراحی و نحوه رفتار سازه ای دارد. در همین راستا سیستم‌های مختلف سازه‌ای که ابداع و طراحی می‌شوند، باید به وسیله روش‌های دقیق آزمایش شوند تا پس از بررسی، طریقه عملکرد آنها توسط دستگاه‌های ذیصلاح (مرکز تحقیقات مسکن و ساختمان وزارت راه و شهرسازی ) مورد تایید قرار بگیرند.

خلیل محبت خواه در ادامه گفت سیستم سازه ای نوین GIB (GAPPED_INCLINED BRACE) E  قرار است در یکی از پروژه های شهرداری تهران اجرایی شود. از قابلیت‌ها و مزایای این سیستم نصب در یک طبقه از ساختمان بدون نیاز به تخلیه به هنگام عملیات اجرایی است و همچنین صرفه جویی هفتاد درصدی در هزینه و زمان عملیات بهسازی ، صرفه جویی شصت درصدی در هزینه های اجرا و زمان عملیات ترمیم را شامل می شود.

مدیر کل راه و شهرسازی استان تهران افزود :  صحت سنجی عملکرد این سیستم در مجهزترین آزمایشگاه های دنیا در حضور متخصصین بین الملی مورد آزمایش و بررسی قرار گرفته است.

وی همچنین اعلام کرد :در جلسه مورخه ۲۵ آذر کارگروه مصالح و تجهیزات صنعت ساخت ذیل شورای فنی استان ، شاخص های فنی اجرایی و اقتصادی سیستم سازه ای GIB   و دستگاه های اجرایی استان معرفی و مورد بررسی قرار گرفته است. در همین راستا مقرر شده جلسه ای با حضور مخترع کاربرد سیستم نوین جهت ارائه توضیحات و ارائه مشخصات فنی و قابلیت کاربرد سیستم نوین در روزهای آتی جهت امکان سنجی درساختمانهای دولتی اقدام شود که در این خصوص اداره کل راه و شهرسازی استان تهران به عنوان اداره کل برگزار کننده جلسه و بررسی کننده جهت تایید نهایی اجرا در ساختمان‌های اداری اعلام آمادگی کرده است.

محبت خواه همچنین گفت: شرکت مخترع طرح مذکور دارای تاییدیه دانش بنیان با کاربرد بهسازی ساختمان در برابر بار جانبی و مورد تایید مرکز تحقیقات راه ، مسکن و شهرسازی است.