شناسهٔ خبر: 88023 - سرویس هوایی

وزیر راه و شهرسازی خبر داد

ممنوعیت پذیرش مسافر هوایی از انگلیس به  ایران/ تشدید نظارت‌های بهداشتی در فرودگاه‌های بین‌المللی کشور

دیدار مجمع نمایندگان همدان در مجلس شورای اسلامی با وزیر راه و شهرسازی وزیر راه و شهرسازی از لغو پروازهای ایران – انگلیس به مدت دو هفته خبر داد و اظهار کرد که اکنون پذیرش مسافر از  انگلیس به کشور ممنوع است.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، محمد اسلامی، وزیر راه و شهرسازی در مراسمی که به مناسبت هفته حمل‌ونقل در شرکت راه‌آهن جمهوری اسلامی ایران برپا شده بود، درباره لغو پروازهای ایران – انگلیس گفت: با توجه به شیوع نوع جدیدی از ویروس کرونا در انگلیس، وزیر بهداشت از ما خواستند که اقدامات سختگیرانه‌‌ای در خصوص پروازهای بین دو کشور انجام دهیم.

وی با اشاره به فرمایش مقام معظم رهبری در خصوص ضرورت مراقبت بیشتر از شیوع ویروس کرونای جهش یافته، اظهار کرد: طی تعاملی که با وزیر بهداشت انجام شد، مقرر شد تا تمامی پروازهای ایران – انگلیس به مدت دو هفته تعلیق شوند.

وزیر راه  و شهرسازی گفت: ضمن اینکه اکنون عوامل وزارت بهداشت در فرودگاه‌های بین‌المللی کشور مستقر هستند و یکی از شرایط پرواز به ایران نیز داشتن گواهی تست کوئید ۱۹ است که مسافران می‌بایست به همراه خود داشته باشند.

اسلامی با بیان اینکه نظارت بر اجرای پروتکل‌های بهداشتی و رفت‌وآمد مسافران در فرودگاه نسبت به گذشته افزایش پیدا کرده است، افزود: اکنون اگر پروازی نیز انجام شود، به صورت یک طرفه خواهد بود و هواپیماها در برگشت مسافری به همراه نخواهند داشت.

به گفته وی اکنون پذیرش مسافر از انگلیس در فرودگاه‌ها ممنوع است.