شناسهٔ خبر: 88040 - سرویس وزارتی

فرمانده بسیج وزارت راه و شهرسازی خبر داد

۳.۵ میلیارد تومان کمک مومنانه وزارت راه به محرومان خوزستان در ایام کرونا و سیل/برگزاری پویش نذر خون در همکاری با سازمان انتقال خون ایران/مجموع کمک‌های مومنانه وزارت راه طی یکسال ۷.۵ میلیاردتومان

سرهنگ افشاری فرمانده بسیج وزارت راه و شهرسازی از کمک ۷.۵ میلیاردی وزارت راه و شهرسازی به محرومان کشور در ایام کرونا و سیل در چهارمرحله خبر داد و گفت: مرحله چهارم کمک‌های مومنانه به میزان ۳.۵ میلیارد شامل اقلام معیشتی و بهداشتی به محرومان خوزستان ارسال می‌شود.

سرهنگ افشاری فرمانده بسیج وزارت راه و شهرسازی در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، اهم اقدامات بسیج را در ماه جاری، توضیح داد.

فرمانده بسیج وزارت راه و شهرسازی، اقدامات مهم در این ماه را که به مناسبت گرامیداشت اولین سالگرد سردار دلها شهید سلیمانی و همچنین ۹ دی و ایام فاطمیه در قالب طرح کمک‌های مومنانه (به نیابت از شهید سلیمانی) به افراد محروم استان خوزستان به تعداد یکهزار بسته و همچنین برگزاری پویش نذر خون برای کمک به تکمیل بانک خون با اهدای خون اعضای داوطلب ستاد و شرکت‌های تابعه وزارت راه و شهرسازی، عنوان کرد.

افشاری گفت: چهارمین مرحله از کمک مومنانه وزارت راه و شهرسازی با هدف کمک‌های معیشتی و بهداشتی به یکهزار خانواده بر اساس فرمان رهبر معظم انقلاب و حمایت مقام عالی وزارت به میزان ۳ میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال به منظور کمک به افراد کم بضاعت استان در ایام کرونا که درگیر سیل نیز هستند، هفته آینده به منطقه می رسد و در بین خانوارده هایی که از قبل توسط گروه های جهادی، شناسایی شدند، توزیع می‌شود.

وی یادآور شد: در سه مرحله قبل نیز کمک های این وزارتخانه به میزان ۴ میلیارد به مناطق محروم استان های تهران و سایر استانها انجام شد که در آن مراحل، تمامی کمک ها در اختیار بسیج سازندگی قرار گرفت و بین محرومان توزیع شد.

وی همچنین از آمادگی اداره کل راه و شهرسازی استان خوزستان، اداره کل راهداری استان خوزستان و گروه های جهادی استان برای توزیع کامل بسته های معیشتی و بهداشتی وزارت راه و شهرسازی خبر داد.

افشاری، راه‌اندازی پویش نذر خون را از دیگر اقدامات بسیج در دی ماه امسال برشمرد و توضیح داد: در همین ماه با همکاری سازمان انتقال خون و استقرار تیمی از آن سازمان در ستاد وزارتخانه، شرکت‌ها و سازمان‌های تابعه وزارتخانه، پویش نذر خون به منظور تکمیل بانک خون کشور، آغاز می‌شود.

افشاری از دیگر برنامه‌های بسیج وزارت راه و شهرسازی را برگزاری مراسم شهادت حضرت فاطمه (س)، سالگرد شهید سپهبد قاسم سلیمانی و برگزاری مراسم ۹ دی؛ روز بصیرت برشمرد و گفت: فضاسازی ایام در سطح وزارت‌خانه و سازمان‌ها و تمامی پایگاه‌های بسیج انجام می‌شود. نشست‌های مختلفی از جمله بینش سیاسی از ۹ دی، نشست تبیین مکتب شهید سلیمانی و ابعاد شخصیت آن شهید، همگی به شکل ویدئوکنفرانس و شبکه های مجازی و رعایت کامل پروتکل های بهداشتی، برگزار خواهد شد