شناسهٔ خبر: 88050 - سرویس ریلی

مدیرعامل شرکت راه‌آهن مطرح کرد

عزم راه‌آهن در حمایت از پژوهشگران و تولیدکنندگان داخل/ برگزاری رویدادهای فرهنگی در سالن‌های ایستگاه قطار در سراسر کشور

رسولی مدیرعامل شرکت راه‌آهن از عزم راه‌آهن در حمایت از پژوهشگران و تولیدکنندگان داخل کشور خبر داد و تاکید کرد که توسعه راه‌آهن است جز با حمایت از تولید داخل محقق نمی شود.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، سعید رسولی، مدیرعامل شرکت راه آهن جمهوری اسلامی ایران اظهار کرد: یکی از موثرترین راهکارهای توسعه اقتصادی در کشورها، توسعه راه‌آهن است و این موضوع در ایران جز با حمایت از تولید داخل و حمایت از پژوهشگران و محققان، محقق نمی شود.
وی گفت: تولید ملی و ضرورت حمایت از تولید داخل کلید واژه‌هایی هستند که بارها آن را شنیده‌ایم و من به عنوان مدیرعامل و رییس هیات مدیره راه آهن اعلام می کنم که تمام توان و امکانات خود را در راه آهن جمهوری اسلامی ایران به کار گرفته‌ایم تا شرایط را برای تولیدکننده داخلی و محققان کشورمان در بخش های مختلف تسهیل کنیم تا تولیدات داخلی باکیفیت و تحقیقات کاربردی بیشتری عرضه شوند.
رسولی عنوان کرد: در راه‌آهن ارتقای بهره‌وری، استفاده بهینه از امکانات موجود و کاهش هزینه‌ها جزو اولویت‌های اصلی است. خوشبختانه تلاش و هم‌افزایی کارشناسان ما در راه آهن موجب شده تا تحقیقات و پروژه‌های خوبی انجام بشود که نتیجه آن در نهایت موجب ارتقا بهره‌وری در راه آهن خواهد شد.
معاون وزیر راه و شهرسازی گفت: خوشحالیم امسال با وجود دریافت کمتر منابع از دولت، راه آهن با مدیریت هزینه و بهره‌وری بالاتر توانسته است نتایج ارزشمندی به دست آورد.
وی تصریح کرد: اکنون تفکری در راه‌آهن جا افتاده است که نتیجه آن را می‌بینیم. خوشبختانه تحقیقات‌های علمی و کاربردی توانسته اند نیاز امروز راه آهن را با توجه به سرمایه‌های موجود تامین کنند.
رسولی با یادآوری گفته‌های وزیر راه و شهرسازی در مراسم گرامیداشت هفته حمل‌ونقل که در راه‌آهن برپاشد، گفت: آقای وزیر در این مراسم گفتند که راه‌آهن جمهوری اسلامی ایران شعاری را با عنوان  ایران روی ریل به سوی آینده انتخاب کرده است و بر این گمان بودند که اکنون این شعار به یک فرهنگ سازمانی در راه‌آهن تبدیل شده است.
در ادامه، مدیرعامل شرکت راه آهن ضمن افتتاح مرکز جهادی پیشرفت اداره کل راه آهن شمال غرب به طور مجازی، بر ضرورت استفاده از ایستگاه‌های راه آهن به عنوان یک مرکز فرهنگی تاکید کرد و گفت: یک کارکرد سالن های مسافری حضور مسافران در ایستگاه است. سالن‌های مسافری کاربردهای زیادی دارند و به نظرم فرهنگ‌سرا هستند و می‌توان در این اماکن رویدادهای فرهنگی برای هموطنان برگزار کرد.

وی خاطرنشان کرد: امیدواریم هر کجا که راه‌آهن و ایستگاه راه‌آهن قرار دارد موجب خیر و برکت بیشتر برای مردم آن منطقه بشود.