شناسهٔ خبر: 88103 - سرویس وزارتی

استاندار هرمزگان مطرح کرد؛

آمادگی کامل هرمزگان برای حمایت از سرمایه‌گذاران در اراضی پس‌کرانه بندر شهیدرجایی

امضای تفاهم نامه سرمایه گذاری در اراضی 2400 هکتاری بندر شهیدرجایی استاندار هرمزگان، مزیت های بندر شهید رجایی برای سرمایه‌گذاری را مناسب ارزیابی کرد و از آمادگی کامل استان برای حمایت از سرمایه گذاران در اراضی پس کرانه بندر شهید رجایی خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، فریدون همتی در مراسم امضای تفاهم‌نامه سرمایه‌گذاری در اراضی ۲۴۰۰ هکتاری بندر شهید رجایی که با حضور وزیر راه و شهرسازی و مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی در وزارت راه و شهرسازی برگزار شد، عنوان کرد: منطقه ویژه اقتصادی بندر شهید رجایی بندرعباس با داشتن ظرفیت‌های تولید، ایجاد ارزش افزوده، صادرات، دسترسی به آب های آزاد و زیرساخت‌هایی مناسب، از مزیت های بسیار خوبی برای سرمایه‌گذاری برخوردار است.

وی با اشاره به آمادگی کامل مجموعه مدیریت استان هرمزگان در جهت حمایت از سرمایه‌گذاران، ادامه داد: ضمن استقبال از حضور بیشتر سرمایه‌گذاران در هرمزگان، تسهیلات و شرایط مناسب را برای فعالیت آنها فراهم می‌کنیم.

استاندار هرمزگان افزود: با امضای این تفاهم‌نامه‌های سرمایه‌گذاری، شاهد ایجاد اشتغال بیشتر در استان خواهیم بود و نسل جدید بنادر در بندر شهید رجایی ایجاد خواهد شد.

همتی تصریح کرد: این اقدامات گام مهمی در راستای اقتصاد مقاومتی و کمک به توانمندی داخلی است.

وی با اشاره به ظرفیت‌های اقتصادی استان هرمزگان، بیان داشت: نرخ مشارکت اقتصادی در استان هرمزگان بیش از ۵۰ درصد است، در حالی که متوسط کشوری این نرخ، ۳۹ درصد است.

شایان ذکر است؛ با امضای این تفاهم‌نامه، ۱۰۰ هزار میلیارد ریال و ۸۰۰ میلیون یورو سرمایه‌گذاری در اراضی ۲۴۰۰ هکتاری بندر شهید رجایی صورت می‌گیرد.