شناسهٔ خبر: 88139 - سرویس مسکن و شهرسازی

رییس ستاد معین مازندران در مسجد سلیمان:

پرونده بازسازی زلزله سال ۹۸ مسجدسلیمان امسال بسته می‌شود/ آغاز باززنده‌سازی۵۰۰ واحد فرسوده در مسجدسلیمان

بازسازی مسجدسلیمان رییس ستاد معین مازندران با اعلام اینکه پرونده بازسازی زلزله سال ۹۸ مسجدسلیمان امسال بسته می شود، از آغاز باززنده سازی و احیای ۵۰۰ واحد فرسوده در مسجد سلیمان خبر داد.

روح‌اله عمادی، رییس ستاد معین مازندران در مسجد سلیمان در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، روند بازسازی‌های زلزله ۱۷ تیر ۹۸، مسجد سلیمان را توضیح داد.

رییس ستاد معین مازندران در مسجدسلیمان با یادآوری اینکه زلزله ۱۷ تیر ۹۸ با بزرگی ۵/۷ سبب خسارت به واحدهای مسکونی شده بود که در ارزیابی‌ها ۷۵۰۰ واحد تعمیری و ۱۵۲۰ واحد احداثی شناسایی شدند، گفت: تعمیرات واحدهای تعمیری سال ۹۸ به اتمام رسید.

عمادی با اشاره به اینکه بیشتر بافت مسجدسلیمان بافت فرسوده است و بنابراین امدادرسانی به این بافت‌ها کاری دشوار است، در خصوص روند بازسازی واحدهای احداثی، توضیح داد: از ۱۵۲۰ واحدی که جزو احداثی ها به شمار می روند، بر اساس استعلام شهرداری ۷۴۰ واحد باید جابه جا شوند و ۹۰۰ واحد نیز قابلیت درجاسازی داشتند. از میزان ۹۰۰ واحد تاکنون ۵۰۰ واحد مسکونی به بهره‌برداری رسیده است و مابقی نیز در مراحل نازک‌کاری و اجرای سقف هستند.

وی تصریح کرد: پرونده بازسازی مسجد سلیمان پایان امسال بسته می‌شود.

به گفته رییس ستاد معین مازندران، در خصوص ۷۴۰ واحدی که باید جابه‌جا شوند، دولت دو قطعه زمین تخصیص داده است که شامل زمین شهرک امام رضا به مساحت ۱۰ هکتار به میزان ۵۴۰ واحد و زمین شهرک امام حسین به مساحت ۵ هکتار و میزان ۳۳۶ واحد است.

عمادی در خصوص بافت فرسوده و فعالیت های بنیاد برای احیای بافت فرسوده مسجد سلیمان، گفت: سهمیه مسجدسلیمان در احیای بافت فرسوده ۱۰ هزار واحد است که سهم بنیاد مسکن از این ۱۰ هزار واحد یکهزار واحد است. از سهمیه‌ای که دولت برعهده بنیاد نهاده است تاکنون ۵۰۰ واحد شروع شده است.

وی احیای بافت فرسوده را به دلیل اینکه باید با مشارکت مردم انجام شود، پروسه ای زمانبر و طولانی برشمرد.