شناسهٔ خبر: 88243 - سرویس مسکن و شهرسازی

رییس مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی مطرح کرد؛

ضرورت رعایت مدل‌سازی اطلاعات ساختمان، صنعتی‌سازی و صرفه‌جویی مصرف انرژی در اجرای طرح اقدام ملی مسکن/اجرای ممنوعیت ساخت‌وساز مسکن ملی در حرایم گسلی

محمد شکرچی زاده رییس مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسارزی پیشنهادهای آن مرکز را در اجرای طرح اقدام ملی مسکن، رعایت مدل‌سازی اطلاعات ساختمان، صنعتی سازی، صرفه‌جویی در مصرف انرژی و جلوگیری از ساخت‌وساز در حرایم گسل‌ها، برشمرد.

محمد شکرچی‌زاده رییس مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی در خصوص ارایه پیشنهادهای آن مرکز در اجرای طرح  اقدام ملی مسکن، گفت: در ارتباط با اجرای طرح اقدام ملی مسکن، مرکز تحقیقات تجارب خود را در خصوص مسکن مهر، مشکلات و معضلاتی که در خصوص جانمایی‌ها و سایر مسائل فنی داشت در گزارش‌های مفصلی به وزارت راه و شهرسازی ارایه کرده است.

رییس مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی ادامه داد: انتظار این است که در اجرای طرح اقدام ملی مسکن بتوان با استفاده از تجربیات به دست آمده، اشکالات احتمالی را به حداقل رساند. همچنین انتظار است تا در طرح اقدام ملی مسکن موضوعاتی همچون BIM (مدل سازی اطلاعات ساختمان)، و صنعتی سازی که مبانی آن توسط مرکز تحقیات در مبحث ۱۱ تدوین شده است مدنظر و ملاک عمل قرار بگیرد.

شکرچی‌زاده از دیگر موضوعاتی که در اجرای طرح اقدام ملی مسکن باید مدنظر قرار بگیرد را توجه به پهنه‌های گسلی که توسط مرکز تحقیقات تهیه و در شورای عالی معماری و شهرسازی تصویب شده است و همچنین رعایت مبحث ۱۹ مقررات ملی موضوع صرفه‌جویی در مصرف انرژی دانست.