شناسهٔ خبر: 88320 - سرویس جاده‌ای

مدیر کل دفتر حمل و نقل کالای سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای مطرح کرد

ضرورت گسترش سیاست های  سیستمی و هوشمندسازی ناوگان حمل ونقل کالا / مراحل نهایی حل یارانه بیمه رانندگان جدیدالورود با پیگیری‌های وزیر راه و شهرسازی

IMG_9504 (2).JPG مدیر کل دفتر حمل و نقل کالای سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای از ضرورت گسترش سیاست های  سیستمی و هوشمندسازی ناوگان حمل ونقل کالا خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی(اصفهان)، غلامحسین دغاغله در حاشیه نشست هم اندیشی بررسی مسایل حمل و نقل استان که با حضور نمایندگان کانون‌ها و انجمن‌های صنفی کامیونداران استان اصفهان، برگزار شد، اظهار کرد: اصفهان بزرگترین قطب حمل و نقل جاده‌ای کشور است و این استان از نظر حمل و نقل، رتبه نخست کشور را دارد.

وی با اشاره به جلسه‌ای که با حضور تشکل‌های صنفی و نمایندگان کامیون داران استان اصفهان برگزار شد، گفت: توقف ناوگان در جاده‌های بین‌شهری، مشکلات حق توقف در پایانه‌های مرزی، مشکلات حمل کالا و ایجاد وقفه در حمل کالا و ... از جمله مسائل مطرح شده در این نشست بود و سازمان راهداری نیز بنا بر تکلیف قانونی خود وظیفه رسیدگی فوری و حل و فصل این موارد را  در دستور کار قرار دارد.

مدیر کل دفتر حمل و نقل کالای سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای تاکید کرد: براین اساس قرار شد تا چند روز آینده برای رفع برخی این مشکلات تصمیمات اجرایی اتخاذ شود، البته برخی مشکلات همچون تامین اقلام مورد نیاز ناوگان، لوازم یدکی، روغن موتور، لاستیک و ... خارج از حیطه فعالیت سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای خارج است و حل آن مربوط به وزارت صمت است.

وی در خصوص مشکل تامین روغن موتور کامیونداران نیز، گفت: در این خصوص پیگیری‌هایی انجام گرفته و امیدواریم تا چند روز آینده مشکلات تامین روغن موتور کامیون‌ها تا حدودی مرتفع شود.

دغاغله تاکید کرد: برای رفع مشکلات این صنف و به حداقل رساندن آن همواره جلساتی که به شکل هفتگی به ریاست وزیر راه و شهرسازی برگزار میشود و نمایندگان کانون کامیونداران کشور که عضو استان اصفهان به عنوان قطب حمل و نقل کشور نیز هستند، در آن حضور دارند.

وی درباره دغدغه سازمان راهداری در بحث اضافه تناژ که موجب خسارت به جادهها می شود نیز، گفت: جاده ها به عنوان سرمایه کشور، متعلق به تمام مردم است، بنابراین مطابق ضوابط تمام بارهایی که بر روی جاده ها تردد می کنند، مکلفند با رعایت ضوابط و مقررات جاده ای بارنامه اخذ کنند، براین اساس سازمان  راهداری برای کنترل تردد بدون بارنامه مواردی را در دستور خود قرار داده است.

به گفته مدیر کل دفتر حمل و نقل کالای سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای، طی دو سال گذشته کنترل‌های هوشمند و سیستمی از طریق دوربین‌ها و باسکول‌های توزین در حال حرکت در محورهای مختلف کشور راه اندازی و اجرایی شده و این سیستم در حال توسعه به تمام راه‌های کشور است، همچنین گشت‌های مشترک راهداری با تشکل‌های صنفی با اجازه مقامات قضایی در جاده‌های کشور کنترل امور حمل و نقل را انجام می‌دهند و از سوی دیگر پلیس راه نیز بر این امر کنترل و نظارت دارد.

وی تصریح کرد: به طور قطع با توجه به وسعت راه‌های کشور، کنترل‌ها باید به شکل سیستمی انجام شود تا نظارت درستی داشته باشیم و یکی از دستورالعمل‌ها و سیاست‌های سازمان، گسترش سیاست‌های سیستمی و کنترل هوشمند جاده‌ها و ناوگان جاده‌ای است.

دغاغله در خصوص یارانه‌های تامین اجتماعی رانندگان نیز، توضیح داد: یکی از موضوعاتی که در کارگروه حل مسائل حمل و نقل جاده‌ای به ریاست وزیر راه به شکل هفتگی بررسی شده مسائل مربوط به بیمه رانندگان جدید الورود است.

وی اظهار کرد: براساس قوانین، بخشی از یارانه بیمه رانندگان توسط دولت و بخشی توسط رانندگان پرداخت می‌شود، اما طی دو سال گذشته به دلیل محدودیت اعتبارات رانندگان جدید الورود مشمول این یارانه نشده‌اند که با پیگیری وزیر راه و جلسات مشترک با سازمان تامین اجتماعی، شیوه نامه جدید برای رانندگان جدید الورود در دست اقدام و نهایی شدن است.