شناسهٔ خبر: 88388 - سرویس مسکن و شهرسازی

معاون وزیر راه و شهرسازی:

برنامه ۵ سال آتی حوزه مسکن برای ساخت ۵ میلیون واحد مسکونی ابلاغ شد/ وزارت جهادکشاورزی ۷۵۰ هزار هکتار زمین برای اجرای طرح اقدام ملی مسکن واگذار می‌کند

محمود محمود زاده معاون وزیر راه و شهرسازی برنامه ۵ ساله را در بخش مسکن تولید ۵میلیون واحد مسکونی برشمرد و از آمادگی وزارت جهاد کشاورزی برای واگذاری ۷۵۰ هزار هکتار زمین به وزارت راه و شهرسازی برای اجرای طرح اقدام ملی مسکن خبر داد.

به گزارش  پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، محمود محمودزاده معاون مسکن و ساختمان وزارت راه و شهرسازی در مراسم تکریم و معارفه مدیرعامل سازمان ملی زمین و مسکن، با اشاره به حجم وظایف این سازمان، آن را قلب تپنده بخش مسکن وزارت راه و شهرسازی خواند.

به گزارش روابط عمومی سازمان ملی زمین و مسکن، محمودزاده از ابلاغ برنامه ۵ سال آینده حوزه مسکن برای ساخت ۵ میلیون واحد مسکونی خبر داد و گفت: این تصمیمات از برنامه های بلند مدت حوزه مسکن وزارت راه و شهرسازی است و به یک دولت خاص تعلق ندارد.

وی در خصوص پیشرفت طرح اقدام ملی مسکن، توضیح داد: با تلاش تمامی مسؤولان حوزه‌های ذیربط تاکنون موفق به تامین زمین برای حدود ۲۰۰ هزار واحد مسکونی شده‌ایم.

معاون وزیر راه و شهرسازی با بیان مشکلات فیمابین وزارت راه و شهرسازی و سازمان منابع طبیعی،گفت: بر اساس تفاهم اولیه مقرر شده که حدود ۲۵۰ هزار هکتار زمین از سازمان منابع طبیعی به وزارت راه و شهرسازی منتقل شود اما در جلسات مشترکی که در دولت تشکیل شده وزیر جهاد کشاورزی برای انتقال حدود ۷۵۰ هزار هکتار زمین دیگر نیز اعلام آمادگی کرده است.

معاون مسکن و ساختمان وزارت راه و شهرسازی، تدوین مقررات و آئین‌نامه‌های تازه با توجه به شرایط اقتصادی جدید کشور را از دیگر مواردی دانست که می‌تواند تحولی در حوزه مسکن کشور ایجاد کند.