شناسهٔ خبر: 88608 - سرویس استان‌ها

مدیرکل راهداری و حمل ونقل جاده ای استان اصفهان خبر داد:

انتقال پایانه امیرکبیر با هدف کاهش آلودگی هوای شهر اصفهان/ضرورت حمایت دستگاه ها برای اجرایی شدن این طرح

20210109113708_IMG_9638.jpg مدیرکل راهداری وحمل ونقل جاده ای استان اصفهان گفت: انتقال پایانه امیرکبیر اصفهان به عنوان یکی از کانون های آلودگی هوای شهر اصفهان ضروری است.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی(اصفهان)، مهدی خضری در نشست هم اندیشی انتقال پایانه امیرکبیر که با حضور مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان و سرمایه گذاران بخش خصوصی برگزار شد، اظهار کرد: دوسال است که مباحث مرتبط با انتقال پایانه امیرکبیر به محل جدید در حال پیگیری است.

وی با بیان اینکه روزانه حدود ۴ هزار خودرو سنگین در محدوده پایانه امیرکبیر تردد می کنند، گفت:  ساماندهی این خودروها و مشاغل وابسته ای که در این محدوده ایجاد شده در فضایی خارج از شهر ضروری است.

مدیرکل راهداری وحمل ونقل جاده ای استان اصفهان خواستار همکاری و همدلی کلیه دستگاه های ذی ربط برای انجام این کار شد و افزود: خروج پایانه امیرکبیر از محل فعلی قطعا به کیفیت و امنیت تردد کاربران کمک شایانی خواهد کرد.

خضری تصریح کرد:  علاوه بر میاحث زیست محیطی، انتقال این پایانه به خارج از شهر از تردد ناوگان سنگین در مسیرهای تردد خودروهای سواری را به شدت کاهش و امنیت تردد کاربران را ارتقا می دهد.

وی همچنین از اعلام آمادگی برای تغییر وضعیت پایانه های مسافربری شهر اصفهان خبر داد و گفت: حجم بالای تردد اتوبوس های مسافربری و همچنین ترافیکی که ایجاد می کنند، نیازمند ساماندهی است.

مدیرکل راهداری وحمل ونقل جاده ای استان اصفهان ادامه داد: سلامت مردم برای ما بسیار اهمیت دارد و به عنوان یک دستگاه اجرایی تمام توان خود را برای کاهش آلودگی هوای شهر اصفهان به کار می گیریم.