شناسهٔ خبر: 88628 - سرویس استان‌ها

مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان خبر داد:‌

نصب و راه اندازی ۱۲ سامانه ثبت تخلفات عبور و مرور در محورهای سیستان و بلوچستان/

س و ب  - مدیر کل راهدری و حمل و نقل جاده ای.jpg مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان سیستان و بلوچستان از نصب و راه اندازی ۱۲ سامانه ثبت تخلفات عبور و مرور در محورهای مواصلاتی اصلی و شرایانی این استان در سال جاری خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی (سیستان و بلوچستان)، ایوب کرد، مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان سیستان و بلوچستان با اشاره به ثبت همزمان سرعت لحظه‌ای و پلاک خودروهای عبوری و همچنین شناسایی و برداشت پلاک خودروهای متخلف و ارسال اطلاعات به پلیس راهور این اقدام را از جمله مهمترین مزایای راه اندازی سامانه‌های ثبت تخلفات در محورهای استان دانست.

وی با بیان اینکه بنا بر ضرورت در سال جاری ۳ سامانه در محور زاهدان- زابل، چهار سامانه محور زاهدان- خاش، ۲ سامانه محور خاش- سراوان و سه سامانه در محور مواصلاتی ایرانشهر- نیکشهر – چابهار نصب و راه اندازی شده است، اظهار داشت: مرکز مدیریت راه‌ها این اداره کل با بکارگیری سیستم‌های هوشمند تاکنون توانسته گام‌های ارزنده‌ای را در جهت ارتقای امنیت شهروندان بردارد.

ببینید|نصب و راه اندازی سامانه‌های ثبت تخلفات عبور و مرور در سیستان و بلوچستان

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان سیستان و بلوچستان تصریح کرد: بر اساس برنامه‌ریزی‌های انجام شده ۸ سامانه ثبت تخلفات عبور و مرور دیگر نیز تا پایان سال جاری در راه‌های ارتباطی این استان نصب خواهد شد تا به پیشگیری از تخلفات و کاهش سوانح رانندگی استان کمک کنند.

وی با بیان اینکه شهروندان با سامانه‌های برخط سفرهای خود را مدیریت کنند، گفت: سامانه تلفنی و پیامکی ۱۴۱ به عنوان ابزارهای ارتباطی شهروندان جهت اطلاع‌یابی از آخرین وضعیت ترافیکی محورهای مواصلاتی، شرایط آب و هوایی، انسداد و رخدادهای جاده‌ای و ثبت و رسیدگی به شکایات مردمی در زمینه حمل و نقل جاده‌ای و راهداری است.