شناسهٔ خبر: 88636 - سرویس استان‌ها

سرپرست معاونت مسکن و بازآفرینی شهری استان خبر داد:‌

اجرای ۵۵ پروژه بازآفرینی شهری در ۲۴ محله سطح استان کردستان/ پروژه هفت باغ سنندج گامی مهم برای توسعه فضاهای اجتماع پذیر

سرپرست معاونت مسکن و بازآفرینی شهری سرپرست معاونت مسکن و بازآفرینی شهری اداره کل راه و شهرسازی کردستان با اشاره به اقدامات و عملکرد مناسب کردستان درحوزه بازآفرینی شهری گفت: در حال حاضر ۲۴ محله در سطح استان زیر برنامه بازآفرینی شهری قراردارند که قریب ۵۵ پروژه اجرایی در این محلات در دست اجرا است.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی( کردستان)، مصطفی رضایی اظهار کرد: حجم ریالی پروژه های بازآفرینی شهری استان نزدیک به ۱۲۰ میلیارد تومان است که با بهره‌برداری از این ۵۵ پروژه شاهد تحول اساسی در حوزه ارتقای کیفیت زندگی ساکنین محلات هدف بازآفرینی شهری خواهیم بود.

رضایی خاطرنشان کرد: در سال مالی ۹۷ حدود ۵۵ میلیارد و در سال مالی ۹۸ نیز ۲۰ میلیارد تومان از اعتبارات شرکت بازآفرینی شهری ایران به پروژه های سطح استان تزریق شد و یک گام بلند در تکمیل پروژه های اجرایی ما بود که تعدادی از آنها در سال ۹۸ و تعدادی نیز در سال ۹۹ به بهره برداری رسیدند.

وی اظهار امیدواری کرد که در سال ۱۴۰۰ بخش عمده‌ای از پروژه‌های بازآفرینی شهری افتتاح شده و مردم بتوانند از برکات این پروژه‌ها استفاده کنند.

رضایی در خصوص پروژه هفت باغ نیز یادآور شد: تمهیدات اندیشیده شده در آخرین جلسه که با حضور وزیر راه و شهرسازی، معاونان سازمان اوقاف و امور خیریه کشور و نمایندگان وزارت صنعت ، معدن و تجارت در وزارت در دفتر وزیر برگزار شد، مقرر شد فاز اول این پروژه که شامل پروژه باغ کتاب هست هر چه سریعتر عملیاتی شود که اجرای آن می‌تواند کلید اجرایی هفت باغ بوده و خود گام خیلی مهم برای توسعه فضای باز و فضای اجتماع پذیر در سطح شهر سنندج خواهد بود.