شناسهٔ خبر: 88657 - سرویس استان‌ها

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای جنوب استان سیستان و بلوچستان خبر داد:‌

 جابجایی ۹۳۰ هزار تن کالای اساسی از بندر چابهار به سایر نقاط کشور

س و ب - ناوگان.jpeg مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای جنوب استان سیستان و بلوچستان گفت: ۹۳۰ هزار تن کالای اساسی در قالب ۳۵ هزار سفر باری در ۹ ماهه سال جاری از بندر اقیانوسی چابهار به سایر نقاط کشور حمل و جابه‌جا شد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی(ایرانشهر)، جلال الدین قادری، مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای جنوب استان سیستان و بلوچستان اظهار داشت: برنج، گندم، شکر و جو عمده کالاهای اساسی حمل شده در جنوب سیستان و بلوچستان را در این مدت تشکیل می دهند.

وی بیان کرد: بندر چابهار در تخلیه به موقع کالاهای اساسی مورد نیاز کشور آمادگی کافی دارد و با روند افزایشی تخلیه و بارگیری این نوع کالاها و حمل زمینی آن، زمینه برای تامین کامیون در مسیر برگشت برای حمل کالاهای صادراتی از طریق این بندر  فراهم شده است.

مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده ای جنوب استان سیستان و بلوچستان تصریح کرد: این بندر استراتژیک امن‌ترین و کم هزینه‌ترین مسیر برای صادرات و واردات و همچنین ترانزیت کالاهای متعلق به سایر کشورها نظیر افغانستان و کشورهای آسیای میانه است.

قادری خاطر نشان کرد: در حال حاضر  ۸۷۱ راننده، ۸۸۴ دستگاه ناوگان باری و همچنین ۷۴ شرکت حمل و نقل داخلی کالا، یک پایانه بار، ۲ انجمن صنفی کارفرمایی شرکت‌ها و یک انجمن صنفی کارگری رانندگان باری در بخش حمل و نقل عمومی جاده‌ای داخلی کالای در حوزه تحت پوشش راهداری و حمل و نقل جاده‌ای جنوب سیستان و بلوچستان فعالیت می‌کنند.