شناسهٔ خبر: 88712 - سرویس استان‌ها

در اداره کل راه و شهرسازی بوشهر برگزار شد

برگزاری چهارمین جلسه عفاف و حجاب و اقامه نماز

20210112071915_IMG_9399.JPG چهارمین جلسه شورای عفاف و حجاب و اقامه نماز با هدف ترویج عفاف و حجاب و اقامه نماز، در محل دفتر معاونت توسعه منابع انسانی راه و شهر سازی استان بوشهر با حضور اعضا شورا برگزار شد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی  ( بوشهر ) ، محمدرضا انصاری معاون توسعه منابع انسانی راه و شهرسازی بوشهر در این جلسه با بیان اینکه حجاب مصونیت است نه محدودیت، آن را عاملی جهت دفع فساد از خانواده و اجتماع معرفی کرد.

انصاری عنوان کرد: مساله عفاف و حجاب تنها مختص بانوان نيست بلكه همچنان‌ که خانم‌ها موظفند در عفاف خود کوشا باشند به مردان نیز حفظ عفاف و برخورد مناسب در جامعه توصیه شده است.

وی به اهمیت مسئله نماز در ادارات اشاره و بیان کرد: این اداره، یکی از ادارات ممتاز در بحث نماز، امر به معروف و مخصوصا مسئله عفاف و حجاب است.

 معاونت توسعه و منابع انسانی راه و شهرسازی استان بوشهر بیان کرد: یکی از عواملی که باعث ممتاز و شاخص شدن این اداره در بین ادارات استان شده بحث مراعات نمودن بانوان اداره و مدنظر قرار دادن ملاحظات اداری است.

انصاری گفت : برپایی نشست‌های تخصصی حجاب و عفاف از جمله کارهایی است که این شورا در راستای آشنایی هرچه بیشتر کارکنان این اداره کل با فرهنگ حجاب و عفاف و ضرورت‌های ترویج آن بر عهده دارد.

این جلسه با مباحثی از قبیل فلسفه حجاب، راه‌های گسترش فرهنگ حجاب و عفاف و فواید حجاب و برپایی اقامه نماز در ابعاد فردی و اجتماعی ارائه و خاتمه یافت.

در پايان اين جلسه اعضاء پيشنهادات و نقطه نظرات خود را ارائه کردند که در نهایت تصمیمات ذیل اتخاذ شد:

  • مقرر شد جهت حفظ عفاف و حجاب تذکرات به موقع در خصوص رعایت شئونات دینی داده شود.
  • مقرر شد هر چه سریعتر فعالان نمار، فرزندان کارکنان که به سن تکلیف رسیده اند، بانوان دارای حجاب برتر مورد تقدیر قرار گیرند.