شناسهٔ خبر: 88757 - سرویس وزارتی

وزیر راه و شهرسازی در بازدید از بیمارستان مهدیشهر در استان سمنان اعلام کرد:

یکی از بخش های فعال وزارت راه و شهرسازی در اجرای طر‌ح‌های عمرانی دولت ساخت بیمارستان است/ تحویل ۱۳ بیمارستان با بیش از ۱۱۰۰ تخت در دوران کرونا/ تحویل ۶۴ بیمارستان در دولت یازدهم و دوازدهم و در دست اجرا بودن حداقل ۳۰ بیمارستان دیگر/ تغییر مفروضات و اقتضائات کشور باعث تغییر زمان تحویل بیمارستان‌های ساخته شده می‌شود

بازدید وزیر راه و شهرسازی گفت: شرایط ساخت و تحویل بیمارستان در کشور هم اکنون یک وضعیت طبیعی و فعال داشته و توانسته ایم خیلی از پروژه های سنواتی را در این چند وقت تکمیل و تحویل دهیم.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، محمد اسلامی وزیر راه و شهرسازی در دومین روز سفر خود به استان سمنان بعد بازدید از بیمارستان مهدیشهر در جمع خبرنگاران با اشاره به اینکه یکی از بخش های فعال وزارت راه و شهرسازی در اجرای طرح های عمرانی دولت احداث بیمارستان است، اظهار داشت: در دوران کرونا ۱۳ بیمارستان که بالغ بر ۱۱۰۰ تخت است تحویل وزارت بهداشت شد.

وی در مورد دلایل توقف بیمارستان مهدیشهر یا شهمیرزاد گفت: متاسفانه این بیمارستان به دلایل گوناگونی در ۱۴ سال گذشته متوقف بوده است که در دو سال اخیر این مساله توسط همکاران ما جبران و در حال تجهیز بوده و تقریبا آماده بهره برداری است.

اسلامی تصریح کرد: نکته حائز اهمیت در این زمینه این است که شرایط بهداشت و درمان کشور هم اکنون متاثر از کرونا مفروضات و الزاماتی که داشته تغییر کرده و این یک مساله طبیعی است. به همین واسطه به همه دستگاه های اجرایی تاکیید داشته ایم که در این زمینه حتما خواسته های وزارت بهداشت در هر استان لحاظ و بیمارستان ها براساس آخرین خواسته های آن ها تحویل داده شود و طبیعی است که این مساله کمی زمان تحویل بیمارستان ها را بیشتر کند.

این عضو کابینه دولت دوازدهم با اشاره به اینکه توسعه زیرساخت های کشور و شبکه بهداشت و درمان جزو موارد لازم برای رفاه مرم است، گفت: امیدواریم که بتوانیم پروژه های متعدد را با سرعت انجام دهیم تا مردم با بهره مندی از این امکانات بتوانند یک رفاه مناسب داشته باشند.

وی در پاسخ به سوالی درخصوص راه ارتباطی بیمارستان مهدیشهر که مسدود است، اظهار داشت: قطعا اگر جانمایی این بیمارستان در زمان مسئولیت بنده قرار بود انجام گیرد اجازه ساخت در این منطقه داده نمی شد و این نقطه را انتخاب نمی کردیم. در جانمایی محل این بیمارستان شتابزده عمل شده و هم اکنون دسترسی ها مشکل دارد. برای ما یک دسترسی روان و ایمن اهمیت زیادی دارد.  

اسلامی گفت: معمولا رفت و آمد به بیمارستان ها پرشتاب انجام می گیرد و این خلاف عقل است که جایی را انتخاب کنیم که تناسبی با رفت و آمد پرشتاب مورد نیاز ندارد. به همین خاطر به دنبال تمهیدات لازم در این زمینه هستیم و با همکاری شهرداری قرار است تدابیری اندیشیده شود که یک طرح ایمن با دسترسی آسان و سهل ایجاد شود. برای بالگرد و امکان ورود و خروج آن به بیمارستان هم تمهیدات لازم در نظر گرفته شده و اقدامات اجرایی آن انجام می شود.

وزیر راه و شهرسازی در مورد زمان تحویل بیمارستان مهدیشهر به وزارت بهداشت، گفت: مهمترین مساله برای تحویل بیمارستان آیتم برق، آب و گاز است که بعد از تحویل بتوانند تجهیزات را نصب و دستگاه ها وصل شوند. این کار شروع شده و تا پایان سال این بیمارستان تمام می شود.

وی در مورد اینکه هم اکنون چند بیمارستان در حال ساخت بوده و چند درصد پیشرفت فیزیکی دارند، گفت: در دولت یازدهم و دوازدهم ۶۴ بیمارستان تحویل داده شده و حداقل ۳۰ بیمارستان نیز در دست اجراست. نکته حائز اهمیت این است که بیمارستان ها براساس اقدامات و خواسته های وزارت بهداشت تحویل داده شوند.

وی تصریح کرد: به همین خاطر طولانی شدن تحویل به واسطه اقتضائات کشور است. به عنوان مثال در طرح اولیه بیمارستان ۳۲ تختخوابی قرار است تحویل داده شود اما به واسطه شرایط این بیمارستان باید به ۶۴ تختخوابی تبدیل شود یا وزارت بهداشت خواستار فضای ایزوله برای کرونا می شود که همه این مسائل زمان تحویل را تغییر می دهد.

اسلامی گفت: شرایط پیشبرد بیمارستانی الان یک وضعیت طبیعی و فعال است و توانسته ایم خیلی از پروژه های سنواتی را در این چند وقت تکمیل و تحویل دهیم. همان طور که گفته شد یکی از آن ها همین بیمارستان شهمیرزاد یا مهدیشهر است که بعد ۱۴ سال در حال آماده سازی است.

وزیر راه و شهرسازی درمورد سوالی درخصوص نیاز استان سمنان به هواشناسی کشاورزی و توسعه زیرساخت ها در این زمینه در آن اظهار داشت: هواشناسی کشور یکی از محورهای در حال توسعه در همه ابعاد است. در بحث کشاورزی هم این مجموعه نگاهی ویژه داشته و هر روز یک برنامه مفصل برای هواشناسی کشاورزی را در دستور کار دارد. این برنامه توانسته یک مشاور و هدایت کننده خوب برای همه استان ها از جمله سمنان در بحث کشاورزی باشد.