شناسهٔ خبر: 88803 - سرویس استان‌ها

انعقاد تفاهم‌نامه احداث و تجهیز کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان در شهر جدید بینالود

تفاهمنامه با حضور مدیر کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان خراسان رضوی و مدیر عامل شرکت عمران شهر جدید بینالود، تفاهم‌نامه احداث کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان این شهر جدید منعقد شد.

به گزارش پايگاه خبري وزارت راه و شهرسازی (خراسان رضوی)، مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان خراسان رضوی، ضمن تقدیر از پیگیری های شرکت عمران بینالود گفت:  با احداث  کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان در شهر جدید بینالود، این شهر  به قطب فرهنگی و هنری کودکان در بخش احمد آباد تبدیل خواهد شد.

ابراهیم زره‌ساز افزود: این مرکز ضمن شناسایی استعدادهای کودکان و نوجوانان شهر جدید بینالود، در بالابردن سطح سواد و دانش دیداری، گفتاری و شنیداری آنان مؤثر خواهد بود.

وي خاطر نشان کرد: با این اقدام زمینه همکاری در این شهر فراهم شده تا در ایجاد پیوست‌های فرهنگی این شهر جدید اقدام موثری انجام شود و خانواده‌ها با اطمینان خاطر بیشتری در موضوع آموزشی و فرهنگی برای فرزندانشان در این شهر ساکن شوند.

حميدرضا يزدانی مدیرعامل شرکت عمران شهر جدید بینالود نیز در این مراسم گفت: رویکرد شرکت مادر تخصصی عمران شهرهای جدید ارتقاء کیفیت زندگی در شهرهای جدید است و از مولفه‌های اصلی ارتقا کیفیت زندگی توجه به ایجاد  زیر ساخت‌های اجتماعی است، از طرفی با توجه به اینکه قالب شهروندان شهرهای جدید خانواده‌های جوان هستند توجه به نیازهای کودکان و نوجوانان از اولویت بالایی برخوردار است.

وی افزود: این تفاهم‌نامه پیرو تفاهم‌نامه کشوری شرکت مادر تخصصی عمران شهرهای جدید و کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان کشور و در راستای توسعه زیرساخت‌های فرهنگی و اجتماعی منعقد شد و ان‌شاءالله در آینده نزدیک پس از طی مراحل قانونی و اخذ مجوز از مجمع عملیاتی خواهد شد.

يزداني در پایان از مدیر کل  کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان درخواست کرد تا زمان احداث کانون از ظرفیت‌های کتابخانه عمومی شهر و نیز مدارس سطح شهر برای فعالیت‌های کانون استفاده شود.