شناسهٔ خبر: 88828 - سرویس مسکن و شهرسازی

مدیرعامل شرکت آزمایشگاه فنی و مکانیک خاک:

۵۰۰ نوع آزمایش برای ارتقاء پروژه‎های عمرانی در آزمایشگاه فنی و مکانیک خاک انجام می‌شود

مجید کیان پور رئیس هیات‌مدیره و مدیرعامل شرکت آزمایشگاه فنی و مکانیک خاک، گفت: این شرکت توانایی انجام بیش از ۵۰۰ نوع آزمایش برای ارتقاء کیفی پروژه‎های عمرانی در سطح کشور را دارد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی از روابط عمومی شرکت آزمایشگاه فنی و مکانیک خاک، مجید کیانپور، رئیس هیات مدیره شرکت آزمایشگاه فنی و مکانیک خاک در دومین سفر رسمی خود در نشست خبری در جمع خبرنگاران استان بوشهر حاضر شد و به سوالات آنها پاسخ گفت.

مجید کیانپور در ابتدای نشست خبری با بیان تاریخچه شرکت آزمایشگاه به ماموریت‌ها و چشم‌انداز شرکت اشاره کرد و گفت: شرکت آزمایشگاه فنی و مکانیک خاک نقش بزرگی در کنترل کیفی پروژه‌های عمرانی در کشور دارد و علاوه بر کنترل و ارتقاء کیفی، دوره‌های آموزشی تخصصی را نیز در سطح کشور برگزار می‌کند.

کیانپور گفت:  توانایی ارائه بیش از ۵۰۰ نوع آزمایش در حوزه‌های مختلف فنی و مهندسی اعم از بتن، ژئوتکنیک و مقاومت مصالح‌، زمین شناسی را دارد.

وی با اشاره به اینکه هم اکنون شرکت آزمایشگاه فنی و مکانیک خاک در حوزه پتروشیمی نیز حضوری فعال دارد و از ۲۶ فاز در عسلویه و کنگان در ۲۰ فاز نقش آفرینی می‌کند، افزود: آزمایشگاه فنی و مکانیک خاک استان بوشهر نیز با توانایی بالقوه خود قادر به ارائه بیش از ۳۰۰ نوع آزمایش در بخش‌های مختلف مورد نیاز استان است. هم اکنون با ارائه خدمت به ۲۴ دستگاه اجرایی استان، در ۷۸ درصد از پروژه‌های عمرانی استان حضوری فعال دارد .

کیانپور با بیان این که شرکت آزمایشگاه فنی و مکانیک خاک در بخش قیر و آسفالت، با برنامه‌ریزی مناسب، اقدام به تدوین استانداردهای ملی مطابق با استانداردهای روز دنیا کرده است. اضافه کرد: همکاری با شرکت‌های ژاپنی، کره‌ای و شرکت‌های داخلی همچون قرارگاه سازندگی خاتم الانبیا (ص)، سپانیر و .... فعالیت‌های خود را در منطقه گسترش داده‌‌ایم و در پروژه‌های زیربنایی در بخش ژئوتکنیک و کنترل حین اجرای پروژه‌ها نیز حضورگسترده داریم.

رئیس هیات مدیره شرکت آزمایشگاه فنی و مکانیک خاک با اشاره به دیدار و گفتگو با استاندار بوشهر اظهار داشت: استاندار بوشهر با مثبت ارزیابی کردن فعالیت شرکت آزمایشگاه، خواستار حضور گسترده تر شرکت آزمایشگاه فنی و مکانیک خاک در پروژه‎های عمرانی مربوط به ادارات ورزش و جوانان، جهاد کشاورزی، دهیاری‌ها و شهرداری‌ها و همچنین مناطق محروم و روستایی شد .

کیانپور گفت: شرکت آزمایشگاه فنی و مکانیک خاک در راستای کمک به افزایش عمر مفید ساخت‌و‌سازها در بخش خصوصی، پیگیر مبادله تفاهم‎نامه‌ای با سازمان نظام مهندسی ساختمان کشور است.

مدیرعامل شرکت آزمایشگاه فنی و مکانیک خاک در پاسخ به سئوال خبرنگاری که پرسید نقش اساسی شرکت در پروژه‎های عمرانی چیست و تاکنون چه تعداد آزمایش را انجام داده‌اند، گفت: شرکت آزمایشگاه فنی و مکانیک خاک به عنوان بزرگترین آزمایشگاه فنی و مهندسی در کشور وظیفه انجام مطالعات، ارایه خدمات مشاوره و کنترل کیفیت مصالح و حین اجرای پروژه‌ها را حسب درخواست کارفرمایان بر عهده دارد و سالانه بیش از ۳۸ هزار آزمایش در سطح کشور توسط این آزمایشگاه انجام و نتایج این آزمایش‌ها از طریق سامانه مدیریت کیفیت در اختیار کارفرمایان و دستگاه نظارت قرار می‌گیرد.

وی ادامه داد: در حال حاضر در حدود ۴ هزار آزمایشگاه خصوصی در سراسر کشور فعال هستند و هر زمان، کارفرما و سازنده‌ای نیاز به خدمات ما داشته باشد، شرکت آزمایشگاه فنی و مکانیک خاک به عنوان آزمایشگاه معتمد و امین حضوری فعال و تضمین کننده دارد و نواقص احتمالی را گزارش می‎دهیم که نهایتا نظر دستگاه نظارت، شرط انجام کار است.

مدیرعامل شرکت آزمایشگاه فنی و مکانیک خاک با اشاره به اینکه در شرکت آزمایشگاه از تجهیزات نوین برای ارائه خدمات در سطح کشور استفاده می‌شود، تصریح کرد: در شرکت آزمایشگاه از تجهیزات بروز و مطابق استانداردهای روز دنیا بهره می‌بریم، نظیر بهره‌گیری از دستگاه اسکنر سطح جاده‌ای که قادر است اطلاعات تخصصی لازم در حوزه نگهداری راه، را میلیمتر به میلیمتر برداشت و توام با تحلیل‌های لازم در اختیار کارفرما قرار دهد .

کیانپور در جواب خبرنگاری که پرسید آیا آزمایشگاه فنی و مکانیک خاک استان بوشهر توانایی ارائه خدمات به پروژه‌های ملی در سطح استان را دارد گفت: آزمایشگاه فنی و مکانیک خاک استان بوشهر یکی از بهترین آزمایشگاه‌های ما در سطح کشور بوده و هم اکنون دارای ۶ شعبه و ۵۶ واحد محلی در پروژه‌های استان است که با قابلیت انجام بیش از ۳۰۰ نوع آزمایش، یکی از آزمایشگاه‌های مجهزاین شرکت محسوب می‌شود.