شناسهٔ خبر: 88832 - سرویس جاده‌ای

رئیس سازمان راهداری و حمل‌‎ونقل جاده‌ای کشور عنوان کرد

بهسازی ۲ ساله مسیر تهران – مشهد با اعتبار ۴۵۰ میلیارد تومان/ بهره‌برداری از محور بهسازی شده عباس آباد – کاهک در فروردین ۱۴۰۰

عبدالهاشم حسن نیا رئیس سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای کشور از ادامه مراحل بهسازی مسیر تهران – مشهد به طول ۳۰۰ کیلومتر در استان سمنان خبر داد.

عبدالهاشم حسن نیا، رئیس سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، در حاشیه بازدید از محورهای استان سمنان عنوان کرد: محور تهران – مشهد، یکی از کریدورهای مهم شرقی – غربی کشور است که همواره تردد سنگین وسایل نقلیه، به خصوص در زمان سفرهای نوروزی در آن انجام می‌شود.

وی گفت: بهسازی این محور از سال ۸۸ شروع شده و اکنون با توجه به آخرین برداشت vms که در این محور انجام دادیم، در رفت و برگشت، حدود ۳۰۰ کیلومتر مسیر در دستور کار بهسازی قرار گرفته است که با برآورد حدود ۴۵۰ میلیارد تومان، امیدواریم که بتوانیم تا دو سال آینده نسبت به تامین اعتبار و بهسازی این مسیر اقدامات مناسب را انجام دهیم.

حسن نیا اظهار کرد: یکی دیگر از مسیرهایی که از آن بازدید شد و امیدوار هستیم که تا فرودین ۱۴۰۰ به زیر بار ترافیکی برود، مربوط به مسیر عباس آباد- کاهک است. البته اگر شرایط آب وهوایی مناسب باشد، این مسیر تا پایان سال به افتتاح خواهد رسید.

رئیس سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای کشور درباره ویژگی‌های این مسیر گفت: جاده عباس آباد - کاهک در شهرستان میامی و در حوزه استحفاظی این شهرستان به طول ۳۰ کیلومتر قرار دارد که ۱۸ کیلومتر آن وضع مناسبی نداشت و در حال حاضر با تلاش پیمانکار ۱۰ کیلومتر آن آماده بهره‌برداری است و هشت کیلومتر دیگر از آن نیز باقی‌مانده است.

حسن نیا تاکید کرد: جاده میامی - سبزوار یکی از نقاط حادثه خیز و از اصلی‌ترین راه‌های مواصلاتی استان سمنان است که با اتمام هشت کیلومتر باقی‌مانده، به بهره‌برداری می‌رسد.