شناسهٔ خبر: 88857 - سرویس استان‌ها

مدیر کل راه و شهرسازی کردستان خبر داد :

ساخت بیش از یک هزار و ١٧۵ کیلومتر انواع راه در هفت سال گذشته

مدیرکل راه و شهرسازی کردستان مدیر کل راه و شهرسازی کردستان گفت: در هفت سال گذشته حدود یک هزار و ١٧۵ کیلومتر انواع راه از جمله بزرگراه، راه اصلی وفرعی و راه روستایی در استان کردستان ساخته شده است.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی (کردستان)، محمد صدیق ثابتی اظهار داشت: توسعه راه‌ها و بهبود شبکه حمل و نقل در بخش‌های مختلف از جمله تاکیدات این دولت بوده و تاکنون نیز اقدامات مناسبی به همین منظور انجام شده است.

ثابتی یاد آور شد: هم اکنون طول بزرگراه‌های استان کردستان ٣٣٢ کیلومتر بوده که از این میزان حدود ١۴٠ کیلومتر آن از سال ۹۲ به بعد ساخته شده است.

وی ادامه داد: از مجموع ۱۲۰۰ کیلومتر راه‌های اصلی و فرعی استان بدون احتساب بزرگراه، بیش از ۲۰۱ کیلومتر آن در دولت‌های یازدهم و دوازدهم احداث شده است.

مدیر کل راه و شهرسازی کردستان با اشاره به ساخت ٣۴١ کیلومتر راه اصلی و بزرگراه در هفت سال گذشته اعلام کرد: ۲۲ درصد از مجموع راه‌های بین شهری کردستان اعم از اصلی و فرعی و بزرگراه در دولت تدبیر و امید ساخته شده است .

ثابتی همچنین از احداث ۸۳۳ کیلومتر راه روستایی در استان کردستان در طول هفت سال گذشته خبر داد و گفت: نهضت بهسازی و احداث راه در راستای توسعه استان با هدف‌گذاری‌های لازم و به منظور رسیدن به میانگین کشوری، بهبود شرایط ترافیکی و ارتقای شبکه حمل و نقل، کاهش تصادفات و تلفات ناشی از آن و ایمنی و رضایت مندی کاربران کماکان ادامه خواهد یافت.