شناسهٔ خبر: 88877 - سرویس جاده‌ای

سرپرست اداره کل راه و شهرسازی لرستان خبر داد:

افتتاح بخشی از پروژه‎های چهارخطه استان در دهه فجر

006.jpg سرپرست اداره کل راه و شهرسازی لرستان از افتتاح بخشی از پروژه‎های چهارخطه استان در ایام دهه فجر خبر داد.

وحید کرم‌الهی در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی (لرستان)، با اشاره به پروژه‌های قابل افتتاح در دهه فجر امسال اظهار داشت: پروژه کریدور بزرگراهی غرب تفویضی به استان ۹۴ کیلومتر بوده و شامل چهار خطه خرم آباد - نورآباد به طول ۸۰ کیلومتر و محور الشتر به فیروزآباد به طول ۱۴ کیلومتر است که در سنوات گذشته ۶۲.۵ کیلومتر از آن (از خرم‌آباد تا پلیس راه الشتر به طول ۳۷ کیلومتر و حدود ۹ کیلومتر از ورودی روستای ورمزیار تا  پمپ بنزین فیروزآباد و بعد از روستای گاوکش تا نورآباد بطول ۹کیلومتر  و ۷.۵ کیلومتر  از محور الشتر-فیروزآباد)به بهره برداری رسیده است.

کرم الهی بیان داشت: در صورت تامین اعتبار، ۲۷ کیلومتر باقیمانده از این محور  نیز تا پایان سال مالی (تیرماه ماه ۱۴۰۰) به بهره‌برداری خواهد رسید.

وی با بیان اینکه عملیات انجام شده در محور فیروز آباد - الشتر  شامل ارزیابی و تملک اراضی و خاکبرداری و خاکریزی و احداث ابنیه فنی و دو لایه‌ساب بیس آهکی و یک لایه بیس و دولایه آسفالت است، گفت: اعتبار هزینه شده در ۴.۵ کیلومتر این محور تاکنون بالغ بر ۸ میلیارد تومان است که برای تکمیل آن به  اعتباری بالغ بر ۱۰  میلیارد تومان نیاز است.

سرپرست اداره کل راه و شهرسازی لرستان در خصوص محور کوهدشت – خرم‌آباد گفت: این مسیر ۸۷ کیلومتر دارد که تاکنون  ۶۵.۵ کیلومتر آن به بهره‌برداری رسیده و تا دهه فجر ۸.۵ کیلومتر دیگر آن به بهره برداری خواهد رسید و ۱۳ کیلومتر دیگر آن با سرعت قابل قبولی در حال انجام است.

وی اعتبار هزینه شده برای ۸.۵ کیلومتر قابل افتتاح محور کوهدشت – خرم‌آباد را بالغ بر۲۸ میلیارد تومان اعلام کرد و گفت: برای تکمیل کل محور اعتباری بالغ بر ۱۵۰ میلیارد تومان نیاز است.

کرم‌الهی با اشاره به آخرین وضعیت چهارخطه  ازنا شازند بیان داشت: قسمتی از این پروژه در حوزه لرستان و ۳۴.۴ کیلومتر است که تاکنون ۱۱.۲ کیلومتر آن به بهره‌برداری رسیده و ۷.۵  کیلومتر آن در دهه فجر به بهره‌برداری خواهد رسید.

وی گفت: ۱۵.۷ کیلومتر از محور ازنا شازند در حال ساخت است که در سال ۱۴۰۰ به بهره برداری خواهد رسید.

سرپرست اداره کل راه و شهرسازی لرستان اعلام کرد: اعتبار هزینه شده برای این چهار خطه تاکنون  ۵۰ میلیارد تومان بوده و اعتبار مورد نیاز جهت تکمیل آن ۹۵ میلیارد تومان پیش بینی شده است.