شناسهٔ خبر: 88905 - سرویس هوایی

، مديرعامل شرکت فرودگاه ها و ناوبري هوايي ايران خبر داد

کاهش ۴۶ درصدی کل تعداد مسافران هوایی ایران در سال ۲۰۲۰/ رتبه ۳۰ ایران در جهان از منظر ضرر و زیان درآمدهای هوایی نسبت به سال ۲۰۱۹

بازدید سرزده رییس سازمان هواپیمایی کشوری از روند رعایت پروتکل‌های بهداشتی در فرودگاه مهرآباد مديرعامل شرکت فرودگاه ها و ناوبری هوايی ايران عنوان کرد که ایران با حدود ۵۲ درصد و ۶۹ میلیون دلار کاهش درآمد پروازهای عبوری و خدمات ناوبری هوایی نسبت به سال ۲۰۱۹ رتبه ۳۰ را از منظر ضرر و زیان در دنیا داراست. 

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از فارس، سیاوش امیرمکری، مديرعامل شرکت فرودگاه ها و ناوبري هوايي ايران عنوان کرد: سال ۲۰۲۰ جهان کاهش ۵۹ تا ۶۰ درصدی مسافرت های هوایی را تجربه کرد، به گونه ای که طی سال ۲۰۲۰ میزان کاهش درآمدهای فرودگاهی ۱۱۲ میلیارد دلار بود و همچنین تعداد مسافران داخلی و بین المللی ۶۰ درصد کاهش یافتند.

مدیرعامل شرکت فرودگاه ها و ناوبری هوایی ایران با بیان اینکه سال ۲۰۲۰ در فرودگاه های خاورمیانه ۱۱۶ میلیون مسافر بین المللی و نیز ۲۱ میلیارد دلار درآمد حاصل از مسافران بین المللی کاهش یافت، گفت: سال ۲۰۲۰ تعداد مسافران داخلی فرودگاه های خاورمیانه ۲۳ میلیون و درآمد حاصل از آنها دو میلیارد دلار کاهش یافت.

وی با اشاره به اینکه سال ۲۰۲۰ شاهد کاهش ۷۳ درصدی مسافران بین المللی و نیز کاهش ۴۶ درصدی کل تعداد مسافران هوایی ایران بودیم، افزود: ایران با حدود ۵۲ درصد و ۶۹ میلیون دلار کاهش درآمد پروازهای عبوری و خدمات ناوبری هوایی نسبت به سال ۲۰۱۹ رتبه ۳۰ را از منظر ضرر و زیان در دنیا داراست. 

امیرمکری همچنین تاکید کرد: بر اساس گزارش ACI، رضایت مشتری در فرودگاه ها طی سال ۲۰۲۰ در مقایسه با سه ماه اول سال ۲۰۱۹ در آسیا و اقیانوسیه به طور عمده در فرودگاه های بزرگ کاهش یافته که این امر می تواند بازتاب نگرانی فزاینده در مورد ایمنی و سلامت سفر را همراه داشته باشد.

به گفته وی در دنیا همواره موضوعات زمان انتظار و صف های طولانی و کارایی و نوع برخورد کارکنان فرودگاه موجب شده که پذیرش مسافر، سیستم های امنیت و کنترل گذرنامه، سوار شدن به هواپیما و تحویل چمدان ها به عنوان بحرانی ترین و مهمترین بخش های فرودگاه از منظر رضایت مشتری تلقی شوند.