شناسهٔ خبر: 88916 - سرویس بنادر و دریانوردی

مدیرکل مهندسی سواحل و بنادر سازمان بنادر خبر داد:

تصویب و ابلاغ ٩ طرح جامع بنادر بزرگ و ۸ طرح بنادر کوچک/ توسعه فیزیکی و غیرفیزیکی بنادر بزرگ بازرگانی با افق ۱۴۰۴/ تعیین جهت گیری ساماندهی و توسعه بنادر کوچک در سه مقطع زمانی پنج ساله

بندر چابهار مدیرکل مهندسی سواحل و بنادر سازمان بنادر و دریایی با اعلام آخرین وضعیت طرح جامع بنادر بزرگ بازرگانی و طرح ساماندهی بنادر کوچک کشور، گفت: ٩ طرح جامع بنادر بزرگ و ۸ طرح ساماندهی بنادر کوچک تصویب و ابلاغ شده است.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، حمید خلیلی درباره وضعیت طرح جامع بنادر بزرگ بازرگانی و طرح ساماندهی بنادر کوچک، اظهار داشت: مطالعات طرح جامع بنادر بزرگ بازرگانی کشور شامل بنادر امیر آباد، نوشهر، انزلی، امام خمینی(ره)، آبادان، خرمشهر، شهید باهنر، لنگه و شهیدبهشتی تکمیل و پس از تصویب در هیأت عامل سازمان بنادر، به بنادر مربوطه ابلاغ شده است. 

وی با بیان اینکه مطالعات مربوط به دو بندر شهیدرجایی و بوشهر نیز تا اواسط بهمن ماه در هیأت عامل سازمان بنادر و دریانوردی مطرح خواهد شد، تصریح کرد: بر این اساس مطالعات طرح ساماندهی بنادر کوچک شامل بنادر اروندکنار، تیاب، هرمز، سیریک، جاسک، شیو، فریدونکنار و چمخاله تکمیل و پس از تصویب در هیات عامل سازمان بنادر و دریانوردی، به بنادر مربوطه ابلاغ شده است. 

مدیرکل مهندسی سواحل و بنادر سازمان بنادر و دریانوردی ادامه داد: علاوه بر موارد یاد شده مطالعات مربوط به ۱۴ بندر دیگر در دست انجام است که برای انجام آنها تا پیش از پایان سال جاری، برنامه ریزی شده است.

وی با اشاره به اینکه طرح جامع بنادر بزرگ بازرگانی در راستای تحقق اهداف و نقشه راه توسعه بنادر کشور مدنظر قرار گرفته است، بیان کرد: نتیجه این طرح، توسعه فیزیکی و غیرفیزیکی بنادر کشور است که با افق ۱۴۰۴ در دستور کار قرار گرفته است و جهت گیری توسعه بنادر را مشخص می کند و اقدامات سازمان بنادر در هر یک از بنادر را به تفکیک زمان و نوع اقدام توسعه ای اعلام می کند.

به گزارش سازمان بنادر و دریانوردی، وی با بیان اینکه طرح ساماندهی بنادر کوچک همانند طرح جامع بنادر بزرگ بازرگانی مدنظر قرار می گیرد، عنوان کرد: در این طرح نقش بنادر کوچک و تمامی شاخص های موثر در این راستا رصد می شود و به عنوان سند بالادستی جهت گیری ساماندهی و توسعه بنادر کوچک را مشخص می کند.

مدیرکل مهندسی سواحل و بنادر سازمان بنادر و دریانوردی گفت: پروژه های توسعه ای بنادر کوچک، در افق های پنج ساله تعریف شده است و در سه مقطع پنج ساله تا پایان ۱۵سال مورد بازنگری قرار می گیرند.