شناسهٔ خبر: 88927 - سرویس استان‌ها

مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان خبر داد:

خط کشی بیش از ۱۰۰۰ کیلومتر از محورهای مواصلاتی سیستان و بلوچستان

س و ب - خط کشی.jpeg مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان سیستان و بلوچستان از اجرای عملیات خط کشی یک هزار و ۸۱ کیلومتر از محورهای مواصلاتی این استان در ۱۰ماهه سال جاری خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی(سیستان و بلوچستان)، ایوب کرد با بیان اینکه خط کشی راه‌ها با هدف افزایش ایمنی محورها، هدایت صحیح وسائط نقلیه و آگاهی دادن به کاربران جاده بخصوص در شب، تفکیک باندهای رفت و برگشت و کاهش میزان سوانح رانندگی انجام می‌شود، گفت: این میزان خط کشی با استفاده از توان اکیپ‌های امانی اداره کل انجام شده، به طوری که صرفه‌جویی بیش از ۳۰ میلیارد ریالی را به همراه داشته است.

وی رنگ آمیزی تعداد یک هزار و ۱۳۰ نیوجرسی، اجرا شیار لرزاننده به طول ۵۰۶کیلومتر، تعمیر و نصب تعداد ۳۳۰ چراغ چشمک‌زن سولار و فلش‌های جهت‌نما سولار را از دیگر اقدامات این اداره کل در۱۰ماهه سال جاری به منظور افزایش ایمنی کاربران جاده‌ای عنوان کرد.

مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان سیستان و بلوچستان ادامه داد: همچنین نیروهای اداره ایمنی، ترافیک و حریم راه‌های این اداره کل در این مدت اقدام به اجرا و نصب ۱۷۷ عدد گاردریل، ساخت ۱۲۴ متر مربع تابلو اطلاعاتی و کیلومتر شمار، ساخت تعداد ۷۲ پايه هاي تابلو و چراغ چشمك زن به منظور ارتقای ایمنی کابران جاده ای کرده‌اند.