شناسهٔ خبر: 89034 - سرویس استان‌ها

مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان اعلام کرد:

معاینه فنی بیش از ۴۲ هزار خودرو سنگین در سال جاری

کرمانشاه فریبرز کرمی، مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان کرمانشاه گفت: از ابتدای سال جاری تاکنون ۴۲هزار و ۴۶۲دستگاه خودروهای سنگین در مراکز معاینه فنی استان بازبینی شده‌اند.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی(کرمانشاه) ، فریبرز کرمی با بیان اینکه امسال ۳هزار و ۴۵۱خودرو در این معاینات مردود شدند گفت: معاینات فنی از اتوبوس، کامیون تریلی، کامیونت، مینی بوس انجام شده است.
 
وی با اشاره به اینکه علت اصلی مردودی خودروها، نقص فنی در سیستم ترمز وسایل نقلیه است، گفت: این خودروها تا برطرف شدن معایب، حق تردد و جابجایی بار ندارند و پس از اصلاح عیب و نواقص، معاینه فنی بار دیگر انجام می شود.

وی با اشاره به فعالیت ۶ مرکز معاینه فنی در سطح استان گفت: بازدید دورهای از عملکرد مراکز معاینه فنی توسط کارشناسان اداره ایمنی و ترافیک انجام میشود که امسال ۴۶مورد بازرسی صورت گرفته است.
 
کرمی مدیرکل راهداری و حمل و نقل جادهای استان کرمانشاه افزود: در راستای کنترل مراکز معاینه فنی، بازدیدهای دوره‌ای از عملکرد این مراکز توسط کارشناسان اداره ایمنی و ترافیک انجام و بصورت مستمر تمامی فعالیتهای مراکز معاینه فنی از طریق سامانههای مربوطه برسی میشود.

وی ادامه داد: هم اکنون در استان کرمانشاه ۱۲هزار و ۵۹۳ کامیون در بخش حمل و نقل کالا فعالیت می کنند و ۲۰۳دستگاه اتوبوس و ۷۸۲دستگاه مینی بوس در فعال هستند.