شناسهٔ خبر: 89044 - سرویس استان‌ها

مدیرکل راه و شهرسازی استان ایلام:‌

طرح راهسازی سیروان – بدره ( قاضی‌خان- بدره) در آستانه بهره‌برداری است

جاده قاضی خان- بدره.JPG مدیرکل راه و شهرسازی استان ایلام گفت: فاصله مرکز شهرستان‌های سیروان و بدره با بهره‌برداری از این طرح بیش از ۱۰۰ کیلومتر کاهش می‌یابد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه وشهرسازی (ایلام)  علی اصغر کاظمی، مدیرکل راه و شهرسازی استان ایلام اظهار داشت: احداث راه ارتباطي  سيروان – بدره يكي از پروژه‌هاي مهم استان است و به لحاظ اهميت يكي از مسيرهاي ضروري استان بوده زيرا  علاوه بر اين كه مسير ارتباطي دو شهرستان سيروان و بدره را بیش از ۱۰۰ کیلومتر کوتاهتر می‌کند. 

وی افزود: در افق دورتر با تكميل راه سازي بين چرداول به سيروان (سرتنگ- هلسم) تبديل به محور دوم ارتباط استان‌هاي كرمانشاه به جنوب استان ايلام و استان خوزستان می‌شود.

وي در مورد آخرين وضعيت احداث اين محور گفت: طول كل محور ۱۳ كيلومتر است که ۶ کیلومتر آن از سمت شهرستان سیروان قبلاً تکمیل شده است و حجم عمليات راه‌سازي در ۷ کیلومتر بعدی با توجه به وضعيت كوهستاني و رودخانه بزرگي كه در مسير قرار دارد، بسيار زياد بود که برای اجرای آن يك تونل به طول ۲۰۰ متر حفاري و تکمیل شد. 

وی افزود: پل بزرگ جابر در اين مسير با ۸ دهنه ۲۰ متري به پايان رسيده و حدود ۲۰ پل دیگر در مسیر احداث، عمليات روسازي مسير تکمیل شده و هم اکنون سه کیلومتر نیز آسفالت شده و آسفالت مابقی مسیر نیز با مساعد شدن شرایط جوی انجام خواهد گرفت.