شناسهٔ خبر: 89073 - سرویس هواشناسی

مدیر روابط عمومی سازمان هواشناسی کشور خبر داد

برگزاری مسابقه عکاسی با موضوع هواشناسی/ مهلت ارسال آثار به دبیرخانه جشنواره تا ۲۲ بهمن/ هدف از برگزاری مسابقه؛ همبستگی مردم با پدیده‌های هواشناسی

کوروش محمدپور مدیر روابط عمومی سازمان هواشناسی کشور از برگزاری مسابقه عکاسی با موضوع هواشناسی از سوی این سازمان خبر داد و اظهار کرد که مهلت ارسال آثار به دبیرخانه جشنواره تا ۲۲ بهمن است.

کوروش محمدپور، مدیر روابط عمومی سازمان هواشناسی کشور در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به تشریح دلایل برگزاری دومین مسابقه عکاسی از سوی این سازمان پرداخت و اظهار کرد: هدف اصلی از برگزاری این مسابقه، مشارکت مردم به‌منظور همبستگی و نزدیکی با پدیده‌های هواشناسی است؛ به‌طوری‌که خانواده‌ها به مسائل هواشناسی کشور، توجه ویژه و بیشتری داشته باشند.

وی با اشاره به تجربه نخستین مسابقه عکاسی که سال گذشته از سوی این سازمان برگزار شد، گفت: سال ۹۸، بیش از ۲ هزار و ۳۰۰ نفر در این مسابقه شرکت کردند که از بین این افراد، در دو بخش، ۶ نفر برگزیده شدند که به برگزیدگان تندیس به همراه جوایز نفیس اهدا شد.

محمدپور اظهار کرد: دومین مسابقه عکاسی سازمان هواشناسی در شرایطی برگزار می‌شود که کشور ما همچون سایر کشورهای جهان با پاندمی کرونا روبه‌رو است و این مسابقه می‌تواند علاوه بر امیدآفرینی، همچنین باعث مشارکت مردمی، ایده پردازی، ارتقاء خلاقیت و انعکاس جذابیت‌های علم هواشناسی در مسیر فعالیت‌های فرهنگی و هنری باشد.

دبیر جشنواره دومین مسابقه عکاسی هواشناسی کشوری موضوعات این دوره از جشنواره را برشمرد و عنوان کرد: چشم‌اندازهای زمستانی، اشکال مختلف ابرها، تجهیزات هواشناسی و پدیده‌های جوی و سایر موضوعات مرتبط با هواشناسی، عناوینی هستند که شرکت‌کنندگان می‌توانند حسب علاقه خود یکی را برگزینند و نسبت به آن عکاسی خود را انجام دهند.

 وی با یادآوری از اینکه شرکت در این دوره از مسابقه برای عموم آزاد است، افزود: هر فرد تنها یک عکس با حجم حداقل ۳ مگابایت و حداکثر ۱۰ مگابایت می‌تواند به دبیرخانه ارسال کند. این فایل‌ها باید به نام عکاس نام‌گذاری شوند و مشخصات و شماره تماس خود را در یک فایل متنی به همراه عکس ارسال کنند.

محمد پور گفت: فراخوان این دوره از مسابقه عکاسی از طریق سایت سازمان هواشناسی کشوری به‌روزرسانی می‌شود. علاقمندان می‌توانند با مراجعه به سایت، نسبت به ثبت آثار خود اقدام نمایند.

به گفته وی مهلت ارسال آثار تا ۲۲ بهمن‌ماه ۱۳۹۹ است و پس‌ازآن سامانه دریافت غیرفعال می‌شود.