شناسهٔ خبر: 89074 - سرویس استان‌ها

بهره‌برداری از طرح آبنمای لوله‌ای محور چاهک بخش خلجستان قم

خبر سرپرست اداره راهداری و حمل نقل جاده‌ای سلفچگان از اجرا و بهره‌برداری از طرح آبنمای لوله‌ای محور چاهک بخش خلجستان قم به طول ۱۰ متر ، خاکبرداری به عمق سه متر و بتن‌ریزی به حجم ۲۱ متر مکعب خبر داد .

به گزارش پایگاه خبری وزرات راه وشهرسازی (استان قم )، سرپرست اداره راهداری و حمل نقل جاده‌ای سلفچگان اظهار داشت: در راستای صیانت از محورهای روستایی و کاهش حوادث جاده‌ای، طرح احداث آبنمای لوله‌ای محور چاهک بخش خلجستان قم اجرا و مورد بهره‌برداری قرار گرفت .

سرپرست اداره راهداری و حمل و نقل جاده‌ای سلفچگان تصریح کرد : به منظور جلوگیری از سرریز شدن سیلاب‌های فصلی به روی سطوح جاده‌ای، اجرای طرح آبنمای لوله‌ای چاهک در دستور کار قرار گرفت .

محمدرضا قزوینیان ادامه داد: با عنایت به اینکه بخش خلجستان در زمره مناطق ییلاقی استان بوده و برودت هوا در فصول سرد معمولا موجب یخ‌زدگی معابر سواره رو می‌شود، ضرورت هدایت آب‌های سطحی در طول محورهای این بخش را دوچندان می‌کند.

وی خاطر نشان ساخت: پس از رایزنی‌های به عمل آمده با مسئولان بخش بخصوص بخشدار و همچنین مطالعات انجام گرفته، نسبت به اجرای آبنمای لوله‌ای در محور روستایی چاهک اقدام شد.

قزوینیان درخصوص بازه زمانی اجرا و بهره‌برداری از این طرح نیز توضیح داد و گفت: با وجود اشتغال عوامل و ماشین‌آلات اداره متبوعه به امر تمهیدات راهداری زمستانی، پروژه آبنمای لوله‌ای چاهک در کمترین زمان ممکن اجرا و به بهره برداری رسید.

محمدرضا قزوینیان با عنوان این موضوع که هماهنگی و تعامل مطلوب بخشداری و این اداره در اجرای سریع و بهینه طرح مذکور نقش اساسی داشته است، یاد آور شد: صفر تا صد طرح به صورت امانی و با استفاده از توان فنی عوامل و بهره‌مندی از ماشین‌آلات راهداری اجرا شد که جا دارد از مساعی ارزشمند بخشداری در راستای تهیه بتن مورد نیاز تشکر داشته باشیم .

وی در بخشی دیگر از توضیحات خود به مشخصات فنی پروژه آب‌نمای لوله‌ای چاهک اشاره و عنوان کرد: طول لوله سیمانی تعبیه شده دراین طرح 10 متر و قطر دهانه   آن ۱/۲متر است.

قزوینیان ادامه داد: جهت تعبیه لوله سیمانی مذکور، به عمق سه متر خاکبرداری انجام گرفت که پس از استقرار لوله، درپایان کار نسبت به بارریزی بتن به حجم ۲۱ مترمکعب اقدام شد.

قزوینیان تعداد عوامل درگیر جهت اجرای این طرح را ۳۲نفر اعلام و افزود: بیش از 10 دستگاه ماشن آلات سنگین، نیمه سنگین و سبک، شامل گریدر، بولدزر، لودر، پیکور، جرثقیل و ...به طور تمام وقت، مورد استفاده قرار گرفته‌اند.