شناسهٔ خبر: 89082 - سرویس هواشناسی

کارشناس سازمان هواشناسی کشور اعلام کرد:

تداوم آلودگی هوا در شهرهای صنعتی و پر تردد/ افزایش تدریجی دما در سراسر کشور/ ورود سامانه بارشی جدید از پنج‌شنبه

آلودگی هوای خوزستان کارشناس سازمان هواشناسی از پایداری جو و آلودگی هوا در شهرهای صنعتی و پر تردد خبر داد و یادآور شد که طی چند روز آینده، شاهد افزایش تدریجی دما در سراسر کشور خواهیم بود.

فریبا گودرزی، کارشناس سازمان هواشناسی در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به تشریح وضعیت آب‌وهوای کشور پرداخت و اظهار کرد: صبح امروز (۵ بهمن) دما در ایستگاه سراب ۲۷ درجه زیر صفر، در اشنویه به ۲۴ درجه زیر صفر و در چالدران و بوستان آباد به ۲۳ درجه زیر صفر رسید.

وی افزود: این در حالی است که در پارسیان دمای هوا بیش از ۲۴ درجه و در چابهار ۲۵ درجه بوده است.

گودرزی گفت: از امروز تا آخر هفته افزایش تدریجی دما را در کل کشورمان خواهیم داشت و این افزایش دما در شمال غرب، سواحل شمالی و دامنه‌های جنوبی البرز، شمال شرق، شرق و بخش‌هایی از جنوب شرق بین ۸ تا ۱۲ درجه خواهد بود. ضمن اینکه در غرب، مرکز و جنوب غرب هم ۶ درجه افزایش دما رخ خواهد داد.

کارشناس سازمان هواشناسی کشور تأکید کرد: طی چند روز آینده در بیشتر مناطق کشورمان آسمانی صاف و جوی آرام خواهیم داشت که این موضوع باعث می‌شود تا در شهرهای صنعتی و پر تردد، پتانسیل افزایش آلاینده‌های جوی و کاهش کیفیت هوا را داشته باشیم.

وی از ورود سامانه بارشی جدید از روز پنج‌شنبه از سمت غرب به کشور خبر داد و اظهار کرد: روز پنج‌شنبه در شمال غرب و غرب کشور شاهد بارش برف و باران و وزش باد هستیم و برای روز جمعه علاوه بر این مناطق، بارش‌ها سواحل دریای خزر، دامنه‌های جنوبی البرز و دامنه‌های زاگرس را هم در بر می‌گیرد و در این مناطق شاهد بارندگی خواهیم بود.

گودرزی درباره وضعیت آب‌وهوای تهران گفت: امروز آسمان تهران صاف و در بعضی از ساعات به همراه غبار محلی خواهد بود. کمینه دمای تهران نیز ۳ درجه زیر صفر پیش‌بینی‌ شده است.

به گفته وی از امروز تا سه‌شنبه آب‌های جنوب کشور نیز مواج و متلاطم خواهند بود.