شناسهٔ خبر: 89088 - سرویس استان‌ها

مدیر کل راهداری، حمل و نقل جاده‌ای استان اعلام کرد:

ارتقای بهره‌وری و افزایش کیفیت خدمات‌رسانی با نوسازی و بازسازی ماشین آلات راهداری آذربایجان شرقی/ قرار داشتن ۱۲۹ پروژه به طول ۷۶۷ کیلومتر در رأس برنامه اجرایی راهداری استان در طرح ابرار

اروجعلی علیزاده مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان آذربایجان شرقی گفت: نوسازی ماشین آلات راهداری توسط این اداره کل منجر به صرفه‌جویی بسزایی در مصرف سوخت و ارتقای بهره‌وری و افزایش کیفیت خدمات‌رسانی شده است.

اروجعلی علیزاده، مدیر کل راهداری، حمل و نقل جادهای آذربایجان شرقی در گفت و گو با خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی در خصوص عملکرد و اقدامات اخیر این اداره کل در سال ۹۹ که به "جهش تولید" نامگذاری شده است در حوزه مرتبط با بحث نوسازی، بازسازی ماشینآلات راهداری و صرفه جویی انجام شده در این راستا اظهار داشت: بحث نوسازی و بازسازی ماشينآلات در این اداره کل شامل نوسازی هشت دستگاه از ماشين آلات راهداری بوده و چهار دستگاه بيل مكانيكی جدید خريداری شده است.

وی ادامه داد: در این زمینه خرید چهار دستگاه مرتبط با ماشين آلات سنگين نیز در دست اقدام است. البته ناگفته نماند که در بحث بازسازی ماشينآلات تاكنون ۸۴ دستگاه از دستگاههای راهداری استان بازسازی شده اند و تحقق چنین اقداماتی منجر به صرفه‌جویی به سزايی در مصرف سوخت و ارتقای بهرهوری و افزایش کیفیت خدماترسانی در این اداره کل شده است.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان آذربایجان شرقی در ادامه بابت کارهای انجام گرفته در این استان در حوزه تعمیرات اساسی و نگهداری پلهای بزرگ و ابنیه فنی راهها، تصریح کرد: در زمینه اقدامات انجام گرفته در زمینه  نگهداری پلها و ابنیه راههای استان باید به تعمیرات اساسی پل‌های خواجه و کمربند جنوبی تبریز،  بهسازی پلهای روستایی ساخسیلو و مرکید هریس، تعمیرات اساسی پل ۳ در ۱۵ کمربند مرند با پیشرفت فیزیکی ۱۰۰ درصد، اشاره داشت.

وی بابت اقدامات انجام گرفته در حوزه اصلاح و ایمنسازی راههای شریانی استان آذربایجان شرقی، گفت: حذف و اصلاح نقاط پرحادثه، از جمله مباحث مطرح در این حوزه است.  اقدامات مرتبط با بحث عملیات ساماندهی و حذف نقاط پرحادثه محورهای شریانی، احداث تقاطعهای غیرهمسطح روشت بناب، بایرام اسکو، تعریض ورودی کلیبر، احداث چهار دستگاه پل پرترافیک ملکان و پل ۲ دهانه هشت متری چکان مراغه، زیرگذر خورخور- گوگان - آذرشهر و ساماندهی و ایمن سازی چهار نقطه حادثهخیز مجموعه اقداماتی است که در بحث ایمن سازی راه‌های شریانی استان انجام شده است.

اینفوگرافیک|پروژه‌های جهش تولید سال ۱۳۹۹ در حوزه راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان آذربایجان شرقی 

اروجعلی علیزاده در مورد کارهای انجام گرفته در بحث نگهداری راههای شریانی استان آذربایجان شرقی در قالب روکش، گفت: در این ارتباط، در سال جاری در راههای شریانی و اصلی استان، پروژههای آسفالتی به طول ۱۴۹.۳ کیلومتر از محورهای آزاد راههای تبریز - زنجان، تبریز - صوفیان - مرند - جلفا - اسکانلو - اصلاندوز، تبریز - آذرشهر - بناب - ملکان - میاندوآب، تبریز - اهر - ورزقان - هریس - مشکین شهر، بناب - مراغه - هشترود - قره چمن و تبریز - بستان آباد - میانه - سرچم اردبیل بوده که برای اجرای‌شان ۲۰ هزار و ۱۶۷ تن آسفالت مصرف شده است.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان آذربایجان شرقی در زمینه عملکرد این اداره کل در بحث ایمن سازی، نگهداری و بهسازی راههای شریانی، اظهار داشت: ایمن سازی، نگهداری و بهسازی این اداره کل شامل پروژههای اجرایی مرتبط با راه های شریانی تبریز - ایلخچی، آذرشهر، اسکو، عجب شیر، بناب، ملکان، تبریز - صوفیان، کنارگذر غربی - مرند، جلفا، شبستر، تبریز - هریس - ورزقان، اهر، کلیبر، خدا آفرین، هوراند، تبریز - آزادراه - بستان آباد، سراب - هشترود،  چارویماق به طول ۷۰ کیلومتر است.

وی افزود: البته ذکر این نکته لازم است که در مجموع طول مورد تعهد ۸۸ کیلومتر بوده که ۳۶ کیلومتر از آن در محورهای تبریز - صوفیان، کنارگذر غربی - مرند - جلفا، شبستر، ۲۸ کیلومتر در محورهای تبریز - هریس، ورزقان، اهر، کلیبر، خدا آفرین، هوراند، ۲۶ کیلومتر در محورهای تبریز - آزاد راه بستان آباد، سراب، هشترود - چارویماق را شامل می‌شود.

توسعه راه‌های روستایی دیگر موردی بود که مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان آذربایجان شرقی درخصوص پروژه‌های انجام گرفته در سال ملقب به جهش تولید با اشاره به آن گفت: در طول سالهای ۹۸ و ۹۹ در آذربایجان شرقی ۱۴۱ پروژه در قالب طرح «ابرار» به طول ۷۶۵ کیلومتر با اعتبار ۵۲۰۰ میلیارد ریال به این اداره کل ابلاغ شده است .

وی افزود: از این پروژههای ابلاغی، سال گذشته ۲۵ پروژه به طول ۱۲۱ کیلومتر بهسازی و آسفالتریزی و مورد بهرهبرداری قرار گرفته است.

علیزاده تصریح کرد: هم اکنون، ۱۲۹ پروژه به طول ۷۶۷ کیلومتر از محل ابلاغهای ملی و طبق موافقتنامههای استانی در رأس برنامه‌های اجرایی این اداره کل قرار گرفته شده است. در این ارتباط، بهرهبرداری از پروژههای بهسازی و آسفالت راه‌های استان در سال جاری ۱۹ پروژه به طول کلی ۸۰ کیلومتر با اعتبار هزینهای ۵۱۶۵۰۰ میلیون ریال بوده است.

وی ادامه داد:  اجرای پروژههای آسفالتی راههای فرعی استان به طول ۷۰ کيلومتر با مصرف ۳۰ هزار و ۱۱۹ تن آسفالت، ثبت ۳۱ مورد تخلف در محورهای متعدد استان در سامانه ثبت تخلفات عبور و مرور، ارتقای تعداد این سامانه ثبتی به ۸۸ سامانه فعال در استان، از دیگر اقدامات انجام شده این اداره کل در سال جاری است.