شناسهٔ خبر: 89116 - سرویس هواشناسی

کارشناس سازمان هواشناسی خبر داد:

بازگشت آلودگی هوا به کشور/ هوای کشور برای تمامی گروه‌های سنی ناسالم است/افزایش تدریجی دما از امروز تا چهارشنبه

آلودگی هوای خوزستان کارشناس سازمان هواشناسی از بازگشت آلودگی هوا به کشور به دلیل ایجاد شرایط پایدار جو، خبر داد.

فریبا گودرزی کارشناس سازمان هواشناسی در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، تازه‌ترین وضعیت جوی را برای امروز ۶ بهمن و روزهای آتی، اعلام کرد.

کارشناس سازمان هواشناسی گفت: تا روز چهارشنبه آسمان اکثر مناطق کشور، صاف است که این شرایط پایداری سبب می‌شود تا در شهرهای صنعتی و پرجمعیت، افزایش غلظت آلاینده‌ها رخ دهد. شرایط ناسالم جوی در شهرهایی همچون اراک، ارومیه، اصفهان، اهواز، اردبیل، تهران، کرج و قم برای امروز تا چهارشنبه تداوم می‌یابد.

گودرزی با اشاره به اینکه ماندگاری هوای آلوده طی چند روز در کشور ادامه خواهد یافت، توصیه کرد: شهروندان از ترددهای غیرضروری اجتناب کنند.

وی توضیح داد: تا روز پنجشنبه روند افزایش دما در کشور رخ می‌دهد. بیشترین مقدار افزایش دما بین ۶ تا ۱۲ درجه در استان‌های ساحلی خزر و اردبیل است که سبب وقوع بهمن در دامنه‌های رشته کوه البرز، می‌شود.

کارشناس سازمان هواشناسی از ورود سامانه بارشی جدید از روز پنجشنبه به کشور خبر داد و گفت: در برخی از مناطق غرب و شمال‌غرب، بارش برف و باران از پنجشنبه آغاز می‌شود و جمعه این سامانه تقویت خواهد شد. علاوه بر این برای مناطقی در جنوب‌غرب و سواحل غربی و مرکزی خزر و دامنه‌های جنوبی البرز، بارش پیش‌بینی شده است.

به گفته گودرزی، برای فردا بخش‌های مرکزی و شرقی خلیج‌فارس، مواج و طوفانی می‌شود که صیادان باید به این مورد توجه داشته باشند.

وی افزود: امروز و فردا در برخی از ساعات غبار محلی در تهران پیش‌بینی شده است. دمای کمینه ایستگاه مهر‌آباد به یک درجه زیر صفر رسید.