شناسهٔ خبر: 89132 - سرویس استان‌ها

مديركل راهداری وحمل ونقل جاده‌ای مازندران خبر داد :

كاهش ۶۹ درصدی فوتی‌های رانندگی سر صحنه در محورهای برون شهری مازندران

مازندران مديركل راهداری وحمل ونقل جاده ای استان مازندران از کاهش ۶۹ درصدی فوتی های سر صحنه تصادفات رانندگی در دی ماه سالجاری در محورهای برون شهری این استان نسبت به مدت مشابه سال گذشته خبر داد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان مازندران، عباسعلی نجفی ضمن اعلام این مطلب اظهار داشت: با توجه به انتشار آمار حوادث رانندگی سال گذشته و بررسی وضعیت عملکردی این اداره کل در ارتقای ایمنی، مازندران موفق به کاهش متوالی چهارساله در فوتی های ناشی از تصادفات ترافیکی در راه‌های برون شهری و روستایی تا پایان سال ۱۳۹۸ شده است .

وی در ادامه به کاهش ۶۹ درصدی فوتی های سر صحنه در محورهای استان در دی ماه امسال اشاره و اظهار داشت : در همین راستا در ۱۰ ماه سال جاری نیز شاهد کاهش ۲۴درصدی فوتی‌های سر صحنه در جاده های مازندران به نسبت مشابه سال قبل بودیم.

مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان تصریح کرد : بدون تردید کاهش فوتی های رانندگی و افزایش ایمنی در راه‌ها نیازمند تلاش جدی بی وقفه، عزم همگانی و از همه مهمتر به کار بستن ساز و کار مدیریتی، همکاری و تعامل با سایر دستگاه‌های ذی‌ربط به ویژه استفاده از ظرفیت‌های کمیسیون های اجرایی ایمنی در سطح استان است.

مديركل راهداری وحمل ونقل جاده ای مازندران اظهار داشت: در راستاي كاهش تصادفات و فوتی های رانندگی، اقدامات اجرایی و آموزشی در سطح استان در حال اجرا بوده، امید است با تداوم اقدامات اجرایی وآموزشی، روندکاهشی تصادفات و فوتی‌ها تا پایان سال جاری ادامه یابد.

وی در ادامه به اهمیت راه های فرعی و روستایی استان اشاره کرد و گفت: با توجه به اینکه ساخت و بهسازی راه های روستایی از محل اعتبارات استانی و کمیته های برنامه ریزی شهرها به این اداره کل اعلام و ابلاغ می شود، ولی توانسته ایم با تلاش و همدلی مدیران مربوطه گام های ارزنده ای در خصوص بهسازی و آسفالت راه های روستایی در استان برداریم.