شناسهٔ خبر: 89145 - سرویس بنادر و دریانوردی

معاون بندری و اقتصادی سازمان بنادر:

۱۰۱هزار تن شکر در انبارهای بنادر کشور ذخیره شده است/ لزوم تسریع ترخیص کالاها از بنادر توسط بازرگانان و تجار در روزهای پایانی سال/ کالاهای اساسی موجود در بنادر پاسخگوی بازار شب عید است

نماهایی از فعالیت های بندری در بندر امام خمینی(ره) معاون امور بندری و اقتصادی سازمان بنادر و دریانوردی درباره وضعیت موجود کالاهای اساسی در انبارهای بنادر کشور، گفت: بازرگانان و تجار با توجه به نزدیک شدن به پایان سال، به فرآیند ترخیص کالاها از بنادر سرعت بدهند.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، فرهاد منتصر کوهساری در برنامه تلویزیونی شبکه یک درباره تأمین کالاهای اساسی، خاطرنشان کرد: کالاهای اساسی موجود در بنادر کشور به خوبی پاسخگوی بازار مصرف در کشور است و هیچ نگرانی در این زمینه برای بازار شب عید وجود ندارد. 

وی افزود: هم اکنون حدود ۴ و نیم تن کالای اساسی در بنادر و گمرکات کشور اعم از انبارها، سیلوهای غلات و مخازن روغن موجود است.

معاون امور بندری و اقتصادی سازمان بنادر تأکیدکرد: بیش از ۲ هزار و ۳۶۰ تن ذرت، ۵۰۴ هزار تن سویا ،۳۰۴ هزار تن روغن و ۱۰۱ هزار تن شکر در انبارها، سیلوها و مخازن در بنادر کشور ذخیره و انبار شده اند.

کوهساری با بیان اینکه هیچ کمبودی در کالاهای اساسی نداریم و میزان فعلی پاسخگوی بازار مصرف در کشور است، گفت: بنادر کشور؛ جای نگهداری و دپوی کالاها نیست، بندر جایی است که کالاها باید از آن گذر کند.

وی در خصوص امحای ۱۴۰۰ تن ذرت فاسد شده ناشی از رسوب و ماندگاری دراز مدت در انبار بنادر اظهار داشت: متاسفانه حدود ۶۰۰ هزار تن کالای متروکه در انبار بنادر وجود دارد که به شدت با همراهی سازمان جمع‌آوری و فروش اموال تملیکی در حال پیگیری و خروج هرچه سریع‌تر این نوع کالاها از بنادر کشور در شمال و جنوب هستیم.

معاون امور بندری و اقتصادی سازمان  بنادر تصریح کرد: با توجه به نزدیک شدن به پایان سال، از تجار و بازرگانان می‌خواهیم که هر چه سریع‌تر برای انجام فرآیند ترخیص کالا اقدام کنند تا این کالاها روان‌تر و راحت‌تر به دست مصرف‌کنندگان برسد.