شناسهٔ خبر: 89146 - سرویس استان‌ها

رشد چشمگیر اعتبارات عمرانی اداره کل راه و شهرسازی اصفهان در سال جاری

مهدی سینایی عملکرد سال جاری اداره کل راه و شهرسازی استان اصفهان در جذب اعتبارات عمرانی به میزان دو هزار و ۳۲۴ میلیارد ریال نسبت به دهه اخیر رشد چشمگیر داشته است.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی (اصفهان)؛ مهدی سینائی رئیس اداره برنامه بودجه، جذب سرمایه و تجهیز منابع اداره کل راه و شهرسازی استان اصفهان گفت: با تلاش‌های بعمل آمده و رایزینی‌های ویژه مدیرکل راه و شهرسازی استان اصفهان از ابتدای سال تا کنون دو هزار و ۳۲۴ میلیارد ریال اعتبار عمرانی اخذ شده است.  

وی با بیان اینکه عملکرد سال جاری اداره کل راه و شهرسازی استان اصفهان در جذب اعتبارات عمرانی نسبت به دهه اخیر بی نظیر بوده است، عنوان کرد: اعتبارات عمرانی اخذ شده از ردیف‌های اعتبارات استانی و ملی بوده که سهم اعتبارات استانی به مبلغ ۲۶۹ میلیارد ریال  و سهم اعتبارات ملی دو هزار و ۵۵ میلیارد ریال است.  

رئیس اداره برنامه بودجه، جذب سرمایه و تجهیز منابع اداره کل راه و شهرسازی استان اصفهان بیان داشت: این اداره کل در کنار اعتبارات ابلاغی، بخشی از مطالبات پیمانکاران را از طریق تهاتر با بدهی‌های بانکی و مالیاتی پرداخت کرده است.  

وی افزود: در راستای تسریع در تکمیل پروژه‌های راهسازی از ابتدای امسال تا کنون مبلغ ۱۱۳ میلیارد ریال بابت تامین قیر به پروژه‌های فعال اختصاص داده شده است.  

سینائی در خصوص وضعیت اعتباری پروژه‌های اداره کل راه و شهرسازی استان اصفهان گفت: در سال جاری مقرر است حدود دو هزار و ۱۸۵ میلیارد ریال به پروژه های زیر ساختی و راهسازی و ۱۲۸ میلیارد ریال به پروژه‌های شهرسازی اختصاص یابد.  

وی با بیان اینکه یکی از اولویت این اداره کل پرداخت مطالبات پیمانکاران و فعال نمودن پروژه‌ها است، اذعان داشت: برخی از پروژه‌های مهم شامل "باند دوم اصفهان-اردستان با ۲۳۰ میلیارد ریال پرداخت اعتبار، پروژه تونل خوانسار به بوئین و میاندشت پس از سال‌ها رکود اجرایی با پرداخت حدود ۴۵۰ میلیارد ریال، کمربندی خوانسار با پرداخت ۱۶۰ میلیارد ریال و باند دوم مبارکه بروجن با ۱۲۳ میلیارد ریال در حال تکمیل است.  

رئیس اداره برنامه بودجه، جذب سرمایه و تجهیز منابع اداره کل راه و شهرسازی استان اصفهان، افزود: اعتبار مطالبات برخی از پروژه‌های مهم استان شامل پل‌های کلیشاد و آبنیل، باند دم بادرود کاشان، باند دوم کاشان–برزک، باند دوم نائین-انارک–خور طبس و سایر پروژه‌های مهم راهسازی تامین شد و عملیات اجرایی آن در جریان است.  

وی بیان داشت: در بخش ساختمان‌های دولتی در سال جاری پروژه‌های مهمی از جمله ساختمان مدیریت بحران استانداری، فرمانداری اصفهان و فرمانداری اردستان و سایر ساختمان‌های دولتی که این اداره کل مجری آن بوده با اعتباری افزون بر ۹۰ میلیارد ریال در دست تکمیل است.  

سینائی افزود: امسال اعتبارات حوزه شهرسازی نسبت به سال گذشته ۳۰۰ درصد رشد داشته که این اعتبارات از محل‌های ملی و استانی بوده و به لطف خدا با جذب آن شاهد توسعه هرچه بیشتر در حوزه عمران شهری خواهیم بود.