شناسهٔ خبر: 89208 - سرویس بنادر و دریانوردی

مدیرعامل سازمان بنادر اعلام کرد:

ایجاد بزرگترین بندر تجارى کشور در محدوده شهرستان جاسک/ اهمیت راهبردی بودن توسعه جاسک در سطح ملى/ برنامه‌ریزی برای پذیرش کشتی‌های اقیانوس‌پیما به جز چابهار در شرق تنگه هرمز

محمد راستاد مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردى با اشاره به ایجاد بزرگترین بندر تجارى کشور در محدوده شهرستان جاسک، گفت: توسعه جاسک در سطح ملى؛ بسیار مهم و راهبردى است.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی،  محمد راستاد پس از بازدید از دو بندر کوه مبارک و جاسک از جمله بنادر شرق هرمزگان که با حضور حسین رییسى؛ نماینده مردم شرق استان هرمزگان در مجلس شوراى اسلامى انجام شد، اظهار کرد: توسعه جاسک در سطح ملى؛ بسیار مهم و راهبردى است و در فاز شناخت؛ به جمع‌بندى رسیده‌ایم تا بزرگترین بندر تجارى کشور را در محدوده شهرستان جاسک احداث کنیم.

وى ادامه داد: در تعامل با وزارت نفت، جانمایى نهایى مشخص و مطالعات اجرایى سازمان بنادر و دریانوردى در این رابطه آغاز خواهد شد.

مدیرعامل سازمان بنادر و دریانورى با اشاره به اینکه حمل و نقل و تجارت دریایى در شرق تنگه هرمز؛ براى اولین بار مدنظر قرار مى گیرد، عنوان کرد: قصد داریم تا به جز بندر چابهار پذیرش کشتى‌هاى اقیانوس پیما را در شرق تنگه هرمز نیز داشته باشیم که این مسئله در محدوده شهرستان جاسک مدنظر قرار خواهد گرفت.

راستاد افزود: در رابطه با فعالیت ناوگان سنتى و مشکلات به وجود آمده براى بومیان شهرستان جاسک، هرگز نگاه سازمان بنادر این نیست که ناوگان سنتى فعالیت نکنند بلکه سازمان بنادر و دریانورى نمى‌تواند به واسطه جایگاه حاکمیتى خود براى صاحبان کالا تکلیف تعیین کند که از چه طریقى بار خود را حمل کنند.

وی تصریح کرد: سازمان بنادر و دریانوردى؛ از طریق اعطاء تسهیلات با حداقل ٢٠ درصد آورده و ارائه بیشترین میزان یارانه، کمک خواهد کرد تا مشکل لنج‌داران؛ حل و در راستاى برطرف کردن معضل بیکارى و اشتغال بومیان منطقه گام بر‌دارد. 

به گفته راستاد، ٧٥ درصد تخفیف در رابطه با حقوق و عوارض بندرى لنج‌ها از سوى سازمان بنادر و دریانوردى به تصویب رسیده است تا بتوانیم به فعالیت لنج‌داران کمک کنیم.

مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی افزود: سازمان بنادر؛ نهایت تلاش خود را انجام می‌دهد تا در راستاى رفع دغدغه لنج‌داران شهرستان جاسک؛ گام‌های عملی بردارد و در بلندمدت نیز آمادگى دارد تا از محل وجوه اداره شده تسهیلات لازم را ارائه کند.