شناسهٔ خبر: 89257 - سرویس جاده‌ای

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان سیستان و بلوچستان اعلام کرد:‌

صرفه‌جویی ۱۵۰ میلیارد تومانی بابت بازسازی ماشین‌آلات راهداری در سیستان و بلوچستان/ انجام روکش آسفالت برای بیش از ۶۵۰ کیلومتر از راه‌های ارتباطی در سال ۹۹/ انجام زیرساخت و ابنیه فنی ۱۱۵ کیلومتر از محورهای روستایی استان

ایوب کرد.jpg مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان سیستان و بلوچستان از بازسازی ۱۵ دستگاه ماشین‌آلات سنگین و نیمه سنگین راهداری با صرفه جویی ۱۵۰ میلیارد تومانی در سال جهش تولید در این اداره کل خبر داد.

ایوب کرد، مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان سیستان و بلوچستان در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی درخصوص مجموعه اقدامات در سال ۹۹ که به  سال جهش تولید نامگذاری شده است با اشاره به بحث نوسازی و بازسازی ماشین‌آلات راهداری در این اداره کل، اظهار داشت: ضریب فرسودگی ماشین آلات راهداری به دلیل ماموریت‌های متعدد و همچنین عمر بالای این دسته از ناوگان از اصلی‌ترین معضلات در ارائه خدمات راهداری محسوب می‌شود. از این رو تعمیر، بازسازی و نوسازی ماشین‌آلات گزینه بسیار مناسبی جهت افزایش عمر کاری این دسته از ناوگان به شمار می‌رود.

وی افزود: در این راستا این اداره کل با توجه به اهمیت التزام عملی به فرمایشات رهبر معظم انقلاب در خصوص اقتصاد مقاومتی، با بهره‌گیری از توان نیروهای متخصص بومی در سیستان و بلوچستان، از حدود ۲ سال گذشته تاکنون تعمیر و نوسازی ماشین‌آلات راهداری را با همکاری بخش خصوصی مورد توجه قرار داده است که تاثیرات آن در کاهش هزینه ۱۵۰ میلیارد تومانی و افزایش بهره بروی ماشین آلات در سال جهش تولید مشهود است.

مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان سیستان و بلوچستان ادامه داد: همچنین در سال جاری یک دستگاه لودر به منظور تسریع در عملیات راهداری به این اداره کل اختصاص یافت.

کرد با بیان اینکه زیر ساخت‌های جاده‌ای و شبکه راه‌ها سرمایه‌های ملی هر کشور محسوب می‌شود و نقش اساسی در مبادلات اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی دارند، گفت: این اداره کل با هدف نگهداری از سرمایه‌های ملی طرح ملی بهسازی و ارتقای روکش آسفالت محورهای مواصلاتی از اردیبهشت ماه سال جاری در این استان را اجرایی کرد. 

اینفوگرافیک|پروژه‌های جهش تولید سال ۱۳۹۹ در حوزه راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان سیستان و بلوچستان

وی افزود: به طوری که تاکنون بیش از ۶۵۰ کیلومتر از راه‌های ارتباطی این استان روکش آسفالت شده است.

وی از ایمن سازی ۷ نقطه پر تصادف در حوزه تحت پوشش اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان سیستان و بلوچستان در سال جهش تولید خبر داد و افزود: این اداره کل در سال جاری به منظور ارتقای ایمنی راه‌ها و کاهش سوانح رانندگی، رفع نقاط پر تصادف را در محورهای پر تردد خاش – میرجاوه، کمربندی زابل، زاهدان- بم، زاهدان- خاش، خاش – سراوان، زابل – زاهدان و زهک – میلک در دستور کار قرار داد که با پیشرفت فیزیکی بیش از ۲۶ درصد درحال اجراست.

مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان سیستان و بلوچستان تصریح کرد: همچنین در سال جاری ۳۲۳ مقطع پر تصادف در محورهای مواصلاتی این استان در حوزه تحت پوشش این اداره کل شناسایی شدند.

وی از اجرای عملیات خط کشی یک هزار و ۲۰۰ کیلومتر از محورهای مواصلاتی سیستان و بلوچستان در سال جاری خبر داد و افزود: این میزان خط کشی با استفاده از توان اکیپ‌های امانی اداره کل انجام شده است به طوری که صرفه جویی بیش از ۳۰ میلیارد ریالی را به همراه داشته است.

کرد با اشاره به اهمیت نگهداری پل‌ها بیان کرد: با توجه به اینکه فرآیند نگهداری از ابنیه فنی راه‌ها از قبیل پل‌ها و تونل‌ها بخش مهمی از عملیات راهداری محسوب می‌شود، همکاران ما در این اداره همواره تمام تلاش خود را برای استفاده بهینه از امکانات و افزایش و دوام شبکه راه‌های استان با بهره‌گیری از روش‌های نوین به‌کار می‌گیرند به طوری که در سال جهش تولید ۲ دستگاه پل در محور زاهدان – بم با پیشرفت فیزیکی ۸۰ درصد در حال تعمیر اساسی است.

مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان سیستان و بلوچستان با اشاره به اقدامات انجام شده در حوزه راه‌های روستایی سیستان و بلوچستان گفت: به منظور فراهم شدن زمینه تردد روان روستاییان استان در سال جاری عملیات خاکبرداری، خاکریزی و اجرای زیر اساس و ابنیه فنی ۱۱۵ کیلومتر از محورهای روستایی تحت پوشش این اداره کل انجام شده است و بزودی عملیات آسفالت این مسیرها نیز عملیاتی خواهد شد.

وی تصریح کرد: همچنین قرارداد روکش آسفالت حدود ۳۰ کیلومتر از محورهای روستایی تحت پوشش این اداره کل با پیمانکار نیز منعقد شده است.