شناسهٔ خبر: 89266 - سرویس استان‌ها

در ايام الله دهه مبارك فجر انجام می‌گیرد:

بهره‌برداری از ۱۸ پروژه راه و شهرسازی با اعتباری بالغ بر ۵۰۴ ميليارد ریال

نظری مديركل راه و شهرسازی استان مازندران از بهره برداری ۱۸ پروژه عمرانی اين اداره كل با اعتباری بالغ بر ۵۰۴ ميليارد ریال و آغاز عملیات اجرایی ۵ پروژه در ايام الله دهه فجر خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی (مازندران)، سید محمد نظری اظهار داشت: پيروزی انقلاب اسلامی، ايران را در مسيری نوين قرارداد. مسيری كه حيات اجتماعی و اقتصادی را در فضايی معنوی و روحانی به حركت واداشت.

وي ادامه داد: در سه دهه پس از پيروزي انقلاب اسلامي بسياري از استعدادهاي نهفته بخش حمل و نقل مجال بروز پيدا کرده و فعاليت‌هاي بيشماري در بخش حمل و نقل جاده‌اي در استان بويژه در دولت يازدهم امكانات گسترده‌اي را براي توسعه ساير بخش‌ها در استان بوجود آورده است.

نظری به بهره‌برداري از پروژه‌هاي عمراني اين اداره كل در ايام دهه فجر اشاره و اظهار داشت: از اين رو اين اداره كل در ايام الله دهه مبارك فجر كه فرصت مغتمی است جهت تجديد بيعت و ميثاق با خون شهدا و ايثارگران انقلاب و مقام معظم رهبري توانست بيش از ۲۷۷ واحد مسكن مهر و ۱۸ پروژه در حوزه ساخت و توسعه راه‌ها، فنی و اجرایی و ساختمان‌های دولتی با اعتباري بالغ بر ۵۰۴ ميليارد ریال به بهره‌برداری برساند. همچنین عملیات اجرایی ۵ پروژه در این ایام مبارک آغاز خواهد شد .

مديركل راه و شهرسازي مازندران در خصوص پروژه‌های راهسازی اين اداره كل عنوان کرد: تكميل شبكه راه‌ها در شتاب بخشيدن به توسعه موثر بوده و سرمايه‌گذاری در اين زمينه از جمله سرمايه‌گذاری زيربنايی محسوب می‌شود. از اين رو اين اداره كل در اين ايام  ۳ پروژه در حوزه ساخت و توسعه راه‌ها از جمله احداث اجرای زیرسازی و آسفالت دوربرگردان قلعه کش در محور آمل-بابل جدید، بهسازی و تعریض راه دسترسی به شهرک صنعتی تشبندان محمودآباد و شهرک صنعتی منصورکنده بابل را با اعتباری بالغ بر ۳۲ میلیارد ریال به بهره‌برداري برساند.

مدیرکل راه و شهرسازی استان خاطرنشان ساخت: در حوزه بازآفرینی شهری نيز احداث و تکمیل سالن ورزشی بانوان قائمشهر و همچنین روکش آسفالت پروژه معابر کوی قلیچ شهرستان ساری با اعتباری بالغ بر ۲۷ میلیارد ریال از جمله این پروژه‌ها به شمار می‌آیند.

مديركل راه و شهرسازي مازندران به پروژه‌های افتتاحی در بخش مسكن اشاره و اظهار داشت: يکی از نيازهای مهم برای کشورهای توسعه يافته و در حال توسعه ايجاد يک سيستم کارآمد شهری در تمامي ابعاد بوده که در اين ميان نقش مسکن به عنوان سرپناه براي هر انساني در اين جوامع مي‌تواند نقش تعيين کننده‌اي داشته باشد.

وي يادآور شد : ان‌شاءالله در اين ايام بيش از ۲۷۷ واحد مسكن مهر در مازندران با اعتباری بالغ بر ۳۷۷ میلیارد ریال در شهرستان‌های ساری، چالوس و بابل به بهره‌برداري مي‌رسد.

سید محمد نظری مديركل راه و شهرسازي مازندران افزود: در این ایام ۵ دستگاه شتاب نگار لرزه‌ای در شهرهای بابل، عباس آباد، جویبار و نوشهر با اعتباری بالغ بر ۸۰ میلیارد ریال بهره‌برداری و مورد استفاده قرار خواهد گرفت.

مديركل راه و شهرسازي استان یادآور شد: در ایام‌الله ‌دهه مبارک فجر عمیلات اجرایی ۵ پروژه در شهرهای مختلف استان آغاز خواهد شد. بهسازی و تکمیل محور بهشهر–زاغمرز، اجرای زیرسازی و روسازی و ابنیه فنی و ایمن سازی جاده آمل- بابل قدیم (محدوده احمد چاله پی) و همچنین آغاز عملیات اجرایی ۷۰۶ واحد طرح اقدام ملی مسکن در شهرهای رامسر، بابل و میاندرود از جمله این پروژه ها هستند.