شناسهٔ خبر: 89313 - سرویس مسکن و شهرسازی

مدیرعامل سازمان ملی زمین و مسکن خبر داد"

تحویل ۲۳۰۰ واحد مسکن مهر استان البرز تا پایان سال به متقاضیان

جلسه مدیرعامل سازمان ملی زمین و مسکن با حضور در شورای مسکن استان البرز که با شرکت استاندار و مدیران این استان برگزار شد، از تکمیل و تحویل بیش از ۱۴ هزار واحد مسکن مهر در این استان خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی از سازمان ملی زمین و مسکن، احمد اصغری مهرآبادی مدیرعامل سازمان ملی زمین و مسکن، در خصوص واحدهای باقیمانده در این استان گفت: مجموعا در حدود ۴ هزار واحد مسکن مهر در این استان باقیمانده که حدود ۱۷۰۰ واحد آن دارای مشکلات حقوقی یا فاقد متقاضی هستند.

قائم‌مقام وزیر راه و شهرسازی در طرح مسکن مهر، افزود: ۲ هزار و ۳۰۰ واحد مسکن مهر بدون مشکل هم در استان باقیمانده که عمدتا در مرحله نازک کاری هستند و تا پایان سال به متقاضیان تحویل خواهند شد.

وی اضافه کرد: حل یکی از مسائلی که می‌تواند روند اتمام طرح مسکن مهر را تسریع کند، بحث حل مشکل صدور پایان کار و عدم امکان تقسیط وام بود که در این جلسه مقرر شد برای واحدهایی که دچار این مشکل هستند پایان کار موقت صادر شود تا از این طریق با بازگشت اقساط وام‌های پرداختی روند ساخت و بهره برداری از واحدهای مسکن مهر سرعتی دوچندان یابد.

معاون وزیر راه و شهرسازی در خصوص طرح اقدام ملی استان البرز هم اظهار داشت: سهم استان البرز از طرح اقدام ملی مجموعا حدود ۵۲ هزار واحد بود که پس از مرحله پالایش ثبت نام‌کنندگان بیش از ۳هزار متقاضی در استان واریز وجه انجام داده‌اند.

وی اضافه کرد: سازمان ملی زمین و مسکن زمین لازم برای این افراد را تامین کرده و پروژه‌ها با پیشرفت فیزیکی‌های متفاوت در حال اجرا هستند.

مهرآبادی در پایان روند اجرای پروژه‌های طرح اقدام ملی و مسکن مهر را مثبت ارزیابی کرد و گفت: عوامل ما در استان‌ها با تمام تلاش درحال انجام وظایفشان هستند و امیدواریم به زودی تمامی واحدهای باقیمانده به متقاضیان تحویل داده شود.