شناسهٔ خبر: 89340 - سرویس هوایی

مدیرعامل شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران عنوان کرد:

افزایش روزانه عبوری کشور به ۴۵۰ پرواز/  پرداخت تدریجی بدهی از سوی ایرلاین‌های داخلی به شرکت فرودگاه‌ها

آئین گرامیداشت چهل و دومین سالگرد ورود امام خمینی (ره) به ایران در فرودگاه مهرآباد با حضور وزیر راه و شهرسازی مدیرعامل شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران از ارتقای روزانه میزان پروازهای عبوری در کشور از ۱۳۰ به ۴۵۰ پرواز خبر داد و اظهار کرد که این شرایط تا پایان سال ۲۰۲۱ شرایط بهتری خواهد داشت.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، سیاوش امیر مکری، مدیرعامل شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران در آئین گرامیداشت چهل و دومین سالگرد ورود امام خمینی (ره) به فرودگاه مهرآباد در جمع خبرنگاران، به تشریح وضعیت صنعت هوانوردی در کشور پرداخت و اظهار کرد: پیش از کرونا و سانحه سقوط هواپیمای اوکراینی، تعداد پرواز‌های عبوری از آسمان کشور روزانه ۷۰۰ تا ۸۰۰ پرواز بود، اما بعد از کرونا به ۱۳۰ پرواز کاهش یافت و در حال حاضر به ۴۵۰ پرواز عبوری در روز افزایش‌یافته و به‌مرور تا پایان سال ۲۰۲۱ شرایط پرواز عبوری بهتر خواهد شد.

وی با اشاره به وضعیت رو به رکود صنعت هوانوردی ناشی از کرونا در دنیا گفت: وزارت راه و شهرسازی در آن دوره به ما اعلام کرد که با شرکت‌های هواپیمایی همکاری و همراهی داشته باشیم و با شرایطی که اجرا شده، ما نیز سعی کرده‌ایم با آن‌ها همکاری‌های لازم را داشته باشیم و فشار مضاعفی به آن‌ها وارد نکنیم.

امیرمکری گفت: اکنون صنعت هوانوردی به دلیل کاهش چشمگیر پرواز‌های خارجی، با افزایش حجم بدهی شرکت‌های هواپیمایی خارجی مواجه شده است و این میزان بدهی به تدریج در حال افزایش است و نسبت به تعداد ارقام سال گذشته افزایش پیدا کرده است؛ اما شرکت هواپیمایی داخلی به‌مرور اقدام به پرداخت بدهی‌هایشان کرده‌اند و ما نیز در حال رایزنی در این زمینه هستیم.

مدیرعامل شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران با بیان اینکه ایمنی و افزایش ظرفیت و همچنین خدمات مسافری در فرودگاه مهرآباد ارتقاء یافته است، افزود: تاکنون پروژه‌های بزرگی در صنعت هوانوردی انجام شده است. این اقدامات در جهت خدمت‌رسانی مؤثرتر و ارتقاء ایمنی انجام شده و ما در اجرای این پروژه از توان داخلی در جهت تأمین نیاز فرودگاه‌ها استفاده کردیم.

ببینید|آئین گرامیداشت چهل و دومین سالگرد ورود امام خمینی (ره) به ایران در فرودگاه مهرآباد با حضور وزیر راه و شهرسازی​

وی گفت: امروز با افتتاح این پروژه‌های مهم در حوزه هوانوردی دغدغه‌های بزرگی را در این حوزه‌ها برطرف کرده‌ایم و این پروژه‌ها حاصل تلاش یک سال مجموعه شرکت فرودگاه‌ها بوده که محقق و اجرایی شده است.

امیر مکری اظهار کرد: ما در حوزه عملیاتی هوانوردی توانستیم گام‌های بزرگی را برداریم و سیستم سوئیچینگ یک اقدامات مؤثر و اساسی بوده که در جهت ایمنی و سلامت پرواز بوده را اجرایی کردیم.

مدیرعامل شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران عنوان کرد: در یک سال گذشته درگیر کرونا بودیم در حوزه سرویس‌ها تغییر و تحول بزرگ انجام شده به‌طوری‌که نصب سیستم‌عامل در این زمینه کار بزرگ و خالصانه در حوزه عملیات هوانوردی انجام شده است.

وی گفت: با یاری خدا تا پایان سال آینده آشیانه تعمیراتی فلایت چک و همچنین محوطه‌سازی مقابل فرودگاه ۴ و ۶ و همچنین بهسازی ترمینال‌های ۲ و ۴ و پروژه مهم بزرگ از جمله بهسازی اساسی باند چپ ۲۹ فرودگاه مهرآباد انجام خواهد شد.