شناسهٔ خبر: 89374 - سرویس استان‌ها

توافقات مهم در راستای افزایش سطح رضایتمندی شهروندان پاکدشت در دومین روز از دهه فجر

جلسه جلسه مشترک مدیرکل و معاونین راه و شهرسازی استان تهران با مسئولان شهرستان پاکدشت صبح امروز(سه شنبه) در شهرداری این شهر برگزار شد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، خلیل محبت خواه مدیرکل راه و شهرسازی استان تهران ضمن اشاره به اینکه در این جلسه آخرین وضعیت اقدام ملی تولید مسکن و کمربندی پاکدشت بررسی شد، گفت: فرماندار شهرستان پاکدشت درخواست های مالکین (زارعین) شهرک امیرالمومنین را مطرح کرد که مقرر شد تا نوروز موارد مطروحه پیگیری شود و معاونت املاک و حقوقی اداره کل موارد مرتبط با تفسیر عکس هوایی شهرک امیرالمونین را سریعا آماده و پرونده را تحویل دبیرخانه ماده ۳۳ ( اداره کل جهاد کشاورزی) کند.

در این جلسه تاجیک شهردار پاکدشت از اداره کل راه و شهرسازی استان تهران درخواست تسریع در بازنگری طرح تفصیلی و جامع و حل مشکلات مردم برای نوسازی شهری را داشت و گفت: مغایرت های طرح تفصیلی با جامع و رفع موانع، شرایط شهرسازی را در شهر پاکدشت هموار می کند . از سوی دیگر احصا آخرین وضعیت ساخت و سازها و رفع موانع موجود در اولویت شهرستان بود و شناخت وضع موجود به بهبود شرایط کمک می کند.

وی با تاکید بر اینکه دریافت پروانه ساختمانی تا نوروز امسال در پاکدشت الکترونیکی می شود، درخواست الحاق شدن محدوده حصار امیر را به شهرستان پاکدشت مطرح کرد.

در ادامه محبت خواه مدیرکل راه و شهرسازی استان تهران با تاکید بر اینکه طرح های جامع و تفصیلی می بایست مطابق با خواسته ها و نیازهای شهر تهیه شود گفت: معاونت شهرسازی و معماری اداره کل هرچه سریعتر برای رفع مغایرت ها و پیگیری موضوع اقدام نماید ،همچنین شهرداری سریعا نقشه پایه را ارسال کند تا مشاور به سرعت ورود کرد و بازنگری طرح انجام شود.

وی با تاکید براینکه شهرداری پاکدشت هرچه سریعتر وضعیت ۶۳ خانه موجود در محله هدف زینبیه را با ارائه طرح مشخص کند و معاونت مسکن و بازآفرینی دراین باره پیگیری های لازم را داشته باشد، افزود: در خصوص طرح ارائه شده مرکز صادرات گل وگیاه در محل کوره پز خانه ها نیز مدل نهایی طرح هرچه سریعتر جهت طی مراحل قانونی به اداره کل راه و شهرسازی ارسال شود.

محبت خواه در پایان خاطرنشان کرد: سه طرح مهم ارائه شده شهرداری پاکدشت در جلسه امروز (باغ موزه پاکدشت، مجموعه ورزشی کوثر، مجموعه نمایشگاهی و صادراتی گل و گیاه) علاوه بر توجیه فنی و شهرسازی و توجیه مدل اقتصادی باید پس از طی فرآیندهای اجرا و رسیدگی، برنامه اجرایی مصوب ارائه شود و در این صورت راه و شهرسازی استان تهران از طرح های مهم اقتصادی و ملی با تمام توان حمایت خواهد کرد.